PWC: Piaţa de media din România, a treia cea mai mare creştere din Europa Centrală şi de Est în următorii 4 ani
- Scris de Ziua de Cluj
- 09 Iul 2013, 12:16
- Economie
- Ascultă știrea
Piaţa de media şi divertisment din România va înregistra al treilea cel mai rapid ritm de creştere din Europa Centrală şi de Est cu o rată medie anuală de creştere de 7,7% (CAGR) până în 2017, arată cea de-a 14-a ediţie a raportului PwC Entertainment and Media Outlook. Pieţele cu cea mai rapidă creştere din regiune rămân Turcia (11,4% CAGR) şi Rusia (10,1%), în vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Cehă (5,1%) şi Polonia (3,2%) vor înregistra rate mai mici de creştere decât România. Cu toate acestea, România va rămâne cea mai mică piaţă de media şi divertisment din regiune ca volum.
Valoarea estimată a pieţei locale de media şi divertisment a fost de 2,44 miliarde de dolari americani în 2012 şi se aşteaptă să ajungă la 3,53 miliarde de dolari în 2017.
„România rămâne una dintre pieţele de media şi divertisment cele mai dinamice din regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la Internet, în vreme ce veniturile din publicitate şi cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor creşte într-un ritm mult mai încet. În acelaşi timp, anumite segmente de piaţă, aşa cum sunt vânzările de muzică, de ziare şi reviste şi publicitatea şi licenţele radio vor scădea până în 2017. Acest lucru este similar cu tendinţele globale în care cheltuielile pentru produsele digitale vor creşte mult mai rapid decât cele pentru produsele media tradiţionale", a declarat Florin Deaconescu, Partener, Servicii de Audit, responsabil pentru sectorul de telecom, media şi divertisment, PwC România.
În întreaga lume, accesul la conţinutul media şi de divertisment trece printr-un proces de democratizare, prin răspândirea tot mai largă a Internetului şi creşterea explozivă a terminalelor mobile inteligente. Potrivit raportului anual PwC Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017 (Outlook), în vreme ce cheltuielile pentru produsele media tradiţionale vor rămâne partea cea mai consistentă a pieţei în următorii cinci ani, creşterea va veni din segmentul produselor media digitale. Ca reacţie la acest proces, afacerile de media şi divertisment continuă să-şi dezvolte capacităţile în materie de cunoaştere a consumatorului şi să îşi îmbunătăţească agilitatea operaţională.
China, Brazilia, India, Rusia, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, Mexic, Indonezia şi Argentina vor fi ţările care vor înregistra cea mai mare creştere în următorii 5 ani, aproape dublându-şi ponderea în veniturile totale ale industriei media şi divertismentului la nivel global. Rata medie anuală de creştere pentru aceste pieţe (CAGR) va fi mai mult decât dublă faţă de cea a întregului sector la nivel global. Aceste pieţe vor genera 22% din veniturile de media şi divertisment în 2017, aproape dublu faţă de ponderea de doar 12% pe care o aveau în 2008. În plus, impactul creşterii urbanizării şi al dezvoltării clasei de mijloc va revitaliza anumite segmente ale industriei media şi divertismentului.
În acelaşi timp, pieţele mai mature şi mai avansate din punct de vedere tehnologic din America de Nord, Europa de Vest şi regiunea Asia Pacific, vor juca un rol decisiv în migraţia către tehnologiile digitale.
Cea de-a 14 ediţie a raportului Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017 este o sursă cuprinzătoare de informaţii privind cheltuielile de consum şi de publicitate din domeniul media şi divertismentului. Analiza cuprinde date comparative, cifre privind evoluţia pieţei din ultimii cinci ani şi prognoze pentru următorii cinci ani pentru 13 segmente ale acestei pieţei din 50 de ţări din întreaga lume, printre care şi România. Raportul face uşoare comparaţiile dintre diversele pieţe naţionale şi regionale. Un element de noutate introdus în acest an este comentariul individual pentru toate segmentele de piaţă în fiecare dintre ţările analizate. Pentru a afla mai multe informaţii despre raport, accesaţi vă rog adresa de Internet http://www.pwc.com/outlook.
Abonamentele TV şi taxele de licenţă, publicitatea TV, accesul la Internet, Radio, publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tipărirea de ziare şi reviste, publicitatea business-to-business, publicitatea online, editarea de carte şi producţia muzicală.
Consumul de produse media digitale constă din cheltuielile de acces la conexiunile de internet fixe de tip broadband, dar şi la conexiuni mobile; abonamentele la canalele radio prin satelit, jocurile video şi pentru PC, jocurile online şi cele pe terminale mobile, televiziune prin internet, publicaţii electronice, e-book-uri profesionale şi educative, publicitatea online şi cea pe telefoanele mobile, precum şi produsele muzicale digitale.