Restaurantele fac 3 miliarde € pe an în marile orașe ale României
- Scris de Ziua de Cluj
- 03 Mar 2020, 14:34
- Economie
- Ascultă știrea
Cele mai multe livrări de mâncare la Cluj-Napoca se concretizează prin comanda de pe telefonul mobil.
Valoarea anuală a pieței de mâncare gătită în cinci dintre cele mai mari orașe din țară (București, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, Brașov) s-a ridicat anul trecut la 14,1 miliarde de lei, o dublare față de 2017, relevă studiul National Foodservice, realizat de Hospitality Culture Institute (HCI).
Aici intră restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri și supermarket-uri. Dublarea afacerilor în ultimii doi ani relevă creșterea puterii de cumpărare a românilor și evoluția mediului de business din domeniul hoteluri, restaurante, catering (HORECA), o tendință constantă fiind dezvoltarea zonei de food delivery.
“O piaţă HORECA puternică reprezintă un indicator care arată că puterea de cumpărare a românilor este în creștere și descrie în același timp dezvoltarea companiilor antreprenoriale din domeniu, alături de marii investitori străini, retaileri și lanțuri de restaurante internaționale”, au declarat reprezentanții HCI.
73% din totalul achizițiilor realizate sunt în intervalul 21-50 lei. Valoarea medie a bonului de achiziție, indiferent de tipul de locație, este 42 de lei. Bonul mediu pentru mâncare în segmentul delivery este 37 de lei. 83% dintre respondenți au fost cel puțin o dată în ultimele șase luni în restaurante standard, cu mese (sitting), 59% au utilizat servicii de livrare și 59% au fost la fast-food.
Dintre respondenții care au utilizat serviciile de livrare pentru a comanda mâncare cel puțin o dată în ultimele șase luni au realizat comanda de acasă în cele mai multe situații, iar 31%, de la locul de muncă. Mai mulți respondenți din țară (Timișoara, Iași, Cluj, Brașov) au comandat prin intermediul telefonului mobil – 49%, față de 37% dintre consumatorii din București.
Studiul a fost realizat la începutul anului. Culegerea datelor cantitative s-a efectuat prin metodologia Computer Assisted Telephone Interviewing. Studiul a fost realizat de HCI, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din HORECA, în parteneriat cu Exact Business Solutions.