Târg de Cluj pregătit din Germania

Târg de Cluj pregătit din Germania
Organizatorii Agraria participă activ la expoziţia EuroTier de la Hanovra şi caută noi expozanţi pentru ediţia din 2011 de la Cluj-Napoca.
DLG International, organizator al Târgului EuroTier de la Hanovra, pregăteşte ediţia 2011 a târgului Agraria de la Cluj. Corina Mareş, managing partner în cadrul societăţii, a stabilit contacte cu mai multe categorii de participanţi, dar se aşteaptă la o scădere pentru ediţia din 2011, având în vedere criza şi instabilitatea politică din România.

“Iniţial, de Agraria se ocupa societatea InterMarketing Consulting, însă noi am fost preluaţi anul trecut de DLG. Acum suntem prezenţi, alături de firma mamă, la EuroTier şi ne-am implicat în organizare. Am venit să promovăm şi târgurile noastre, printre care şi Agraria. Dorim să mergem în continuare pe Cluj ca loc de organizare, pentru că în acest fel păstrăm tradiţia şi asigurăm continuitatea, lucru foarte important pentru expozanţi şi clienţi. Suntem deja de 15 ani la Cluj”, a explicat Corina Mareş, managing partner în cadrul DLG InterMarketing România. Aceasta este prezentă la Hanovra alături de Ana-Maria Bumbu, director de proiect, şi încearcă să fixeze contacte cu societăţile de la EuroTier, cel mai mare târg mondial de zootehnie.

“Noi mergem şi discutăm cu firmele. Îi căutăm pe reprezentanţii pe Europa de Est ai companiilor sau direct, dacă au reprezentanţă pe piaţa din România. Mulţi sunt reticenţi, ştiind că avem încă probleme cu birocraţia şi cu instabilitatea politică. În cazul Agraria, avem deja cereri. Trendul este însă descrescător în ultimele ediţii, aşa că ne aşteptăm la o scădere şi la ediţia din 2011 în ceea ce priveşte numărul de expozanţi”, a afirmat Mareş. Bumbu a adăugat că la ediţia de anul acesta a Agraria au fost 70 de expozanţi din afara ţării noastre şi peste 200 din România. “La Cluj există şi o limită de spaţiu, circa 9.000-10.000 mp, la Expo Transilvania. Aceasta dacă nu vor fi probleme cu spaţiul sau cu parcările care deservesc acest centru expoziţional”, a subliniat Mareş.

În aceste luni, compania Nervia se află în proces de avizare a proiectului de complex multifuncţional din zona Expo Transilvania. Centrul expoziţional funcţionează pe un teren aflat între parcelele pe care Nervia îşi pregăteşte proiectul şi foloseşte ca parcare un teren aflat în proprietatea companiei. În aceste condiţii, funcţionarea Expo Transilvania devine incertă odată cu demararea proiectului Nervia. Reprezentantul DLG România a explicat că este la curent cu probleme legate de spaţiul pe care cei de la Expo Transilvania ar putea să le aibă, în cazul în care rămân fără terenul-parcare care deserveşte acest centru expoziţional.

DLG International organizează 11 târguri expoziţionale în 2011: AG Connect Expo - Statele Unite ale Americii (7-10 ianuarie), Bio Energy - Italia (18-20 martie), Agro Farm - Rusia (12-14 aprilie), Agraria - România, Cluj-Napoca (4-8 mai), Tarla Günleri - Turcia (5-8 mai), Bio-Energy - China (18-20 mai), AgriPlanta - România, Călăraşi (3-5 iunie), Opolagra - Polonia (10-12 iunie), Agro-Tech - Polonia (2-3 iulie), TarimveTeknoloji - Turcia (21-24 iulie) şi Agro Tech - Russia (6-9 octombrie).

Tarife la Agraria în 2011

Târgul Agraria are secţiuni de agricultură (animale vii); industrie agricolă şi ambalaje; produse ecologice; gospodărie şi unelte şi echipamente agricole; plante şi grădinărit; consultanţă-finanţe şi asigurări, dar şi o secţiune pentru cercetare şi servicii. Tarifele pentru ediţia din 2011 a Agraria pornesc de la 100 de euro, taxă de participare. La aceasta se adaugă taxa pe metru pătrat pentru stand, care variază între 27 euro/mp pentru cele situate în aer liber şi 85 euro/mp pentru spaţiile interioare. Participanţii trebuie să plătească şi taxa pe valoarea adăugată, care se alătură sumei respective.

Kristina REŞTEA Luminiţa SILEA (Hanovra, Germania)


Comenteaza