„Cea mai uzuală formă de comunicare este reprezentată de elaborarea unor comunicate de presă, care pot asigura, în functie de atractivitatea informatiilor, o promovare activă. Aceste informări contribuie la o consolidare a relatiei cu românii consumatori de produse si servicii bancare", relevă analiza.
Cu cele 84 de comunicate din 2012, BCR a fost cea mai comunicativă din punct de vedere cantitativ. Pozitia a este ocupată de BT (54). Urmează BRD, care cu cele 41 de înstiintări reuseste să devanseze cea mai mare bancă de stat din tară, CEC, care a transmis presei 41 de informări. Cele mai mari 10 institutii de credit locale după nivelul activelor, BCR, BRD, BT, CEC Bank, UniCredit Ţiriac Bank, Raiffeisen, Volksbank, ING, Alpha si Bancpost, au furnizat 333 de comunicate, 60% din total. Carpatica, Garanti, Intesa Sanpaolo, EximBank, Libra Internet, care au cote de piată mici, au adoptat politici de comunicare mai agresive decât unele bănci de talie mare. BCR si UniCredit au organizat mai mult de jumătate din conferintele de presă. Tematica a fost diversă, de la lansarea unor produse sau servicii noi până la prezentarea de proiecte sociale. Alţi finanţatori care au mizat pe mai mult de o conferinţă au fost BT (4), CEC (2), OTP (2), Garanti (2).