Topul granzilor din comerțul alimentar local: 1. Kaufland, 2. Lidl, 3. Carrefour

Topul granzilor din comerțul alimentar local: 1. Kaufland, 2. Lidl, 3. Carrefour
Lanțul Kaufland a avut afaceri anuale de 2,5 miliarde de euro în țara noastră

Kaufland are cele mai mari afaceri din piața de retail alimentar din România, cu un business anual de 12 miliarde de lei. În Top 5 se mai află Lidl, Carrefour, Profi și Mega Image. 

Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin. „În prima fază din 2020, românii și-au făcut provizii considerabile, iar, apoi, au încercat să prevină infectarea cu Covid, orientându-se către cumpărături online.

Retailerii locali au ținut pasul cu aceste trenduri ale pieței, iar mobilizarea lor s-a văzut prin recordurile de vânzări din 2020. Mizăm pe revenirea la o creștere mai moderată a industriei, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, furnizor de soluții de business information.

Industria de retail alimentar număra 228.000 de angajați în 2019, dintre care cei mai mulți lucrau pentru Profi Rom Food - 16,300 (după un avans anual de 20%). Cei mai mulți români și-au făcut cumpărăturile la Kaufland România, liderul pieței, cu afaceri de 11,9 miliarde de lei și o cotă de piață de 10%. Compania germană este și cel mai profitabil jucător din piață, înregistrând un profit net de 847 de milioane de lei (19,7% din total).

Clasamentul companiilor din retailul alimentar după cifra de afaceri din 2019 este completat de Lidl Discount, cu afaceri de 9,8 miliarde și o cotă de piață de 8,3%, și de Carrefour România, cu 8,2 miliarde și 6,9% din total. Pe următoarele locuri se situează Profi Rom Food (cotă de 6,2%) și Mega Image (5,6%). Cele mai mari 10 companii din retail-ul alimentar au avut afaceri de 65 de miliarde de lei, 55% totalul industriei în 2019.

Profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creștere cu 13% în 2019 comparativ cu anul precedent. În 2020, rezultatul net a fost influențat de proiectele ample de investiții: managementul stocurilor, campaniile ample de informare, prevenție și eforturile de igienizare a spațiilor, extinderea rețelelor de magazine, deschidere de depozite dedicate vânzărilor online, investiții din zona de livrare la domiciliu.

Comenteaza