Un jucător major de pe piața de retail își pregătește plecarea din România. Vânzările din magazine, afectate de măsurile de austeritate

Un jucător major de pe piața de retail își pregătește plecarea din România. Vânzările din magazine, afectate de măsurile de austeritate

Un jucător important de pe piața de retail vrea să plece din România. 

Lanțul Carrefour a mandatat banca BNP Paribas să identifice un cumpărător pentru magazinele sale din România, transmite publicația franceză l’Informe, citată de Bloomberg.

Compania a vândut deja un magazin din Pitești către La Cocoș și a cedat spațiul din Sun Plaza către Auchan.

Măsuri guvernamentale și impact asupra vânzărilor

Politicile restrictive impuse de guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au influențat piața:

  • plafonarea adaosurilor comerciale pentru zeci de produse;
  • obligativitatea de a vinde mai multe produse locale.

Compania a afirmat că în al treilea trimestru al acestui an a raportat o creștere de doar 0,2% a vânzărilor like-for-like, ajungând la 773 milioane de euro. Pentru primele nouă luni, vânzările totale au fost de 2,2 miliarde euro, în creștere cu 1,9% față de anul trecut.

„Am inițiat o analiză aprofundată a portofoliului”

„Aflat la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026 și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități, care acoperă toate liniile de business și modelele organizaționale. Această evaluare a portofoliului a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piață”, au declarat reprezentanții Carrefour, potrivit economedia.ro. 

Vânzări internaționale și strategia globală

Potrivit l’Informe, Carrefour a început o revizuire majoră a portofoliului internațional:

  • În Italia: vânzarea a 1.200 de magazine către New-Princes Group;
  • În Polonia și Argentina: proces în desfășurare, coordonat de JP Morgan și Deutsche Bank.

CEO-ul Alexandre Bompard a declarat la adunarea acționarilor: „Am decis să realizăm o revizuire strategică foarte completă, fără niciun tabu. Există activități sau formate pe care vom decide fie să le vindem, fie să ne asociem. Vom fi foarte activi în următoarele luni”. 

Carrefour România – cifre și magazine

Prezentă în România din 2001, compania operează 458 de magazine:

  • 55 hipermarketuri
  • 188 supermarketuri
  • 187 magazine de proximitate
  • 28 magazine de tip soft discount

Venituri anuale în 2024: peste 3,1 miliarde euro.

Poziția s-a consolidat prin achizițiile Billa (2016) și Cora/Cora Urban (2022).

Concurența pe piața locală

Carrefour concurează cu:

  • Auchan (Franța)
  • Lidl și Kaufland (Schwartz, Germania)
  • Penny (Rewe, Germania)
  • Mega Image (Ahold-Delhaize, Belgia-Olanda)
Comenteaza