Video Transferoviar Cluj a inaugurat noua rută de la Aeroportul Otopeni

Transferoviar Cluj a inaugurat noua rută de la Aeroportul Otopeni

Trenul care a făcut prima cursă la Aeroportul Internațional Henri Coandă București aparține companiei clujene Transferoviar Călători.

Primul automotor diesel care a circulat între fosta haltă Odăile și stația AIHC nu aparține operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci firmei private Transferoviar Călători, conform Club Feroviar. ”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care construiește noua legătură feroviară.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și-a asumat responsabilitatea continuării lucrărilor la conexiunea feroviară și peste curtea unei femei care a contestat în instanță proiectul. Lucrarea este gata în proporție de 97%, fără a pune însă la socoteală semnalizarea și automatizarea.

Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) a emis un act administrativ pentru circulația noului tren. Condiții normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfârșitul anului. Noua cale ferată pornește din zona de racordare (Odăile) pe 600 m, continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 m și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează Drumul Național 1, până la noua stație de călători, de la terminalul sosiri.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – AIHC – faza I: racord CF la terminalul T1, AIHC prevede construirea unei căi ferate simple de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km ce supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la T1. Valoarea contractului este de 398 de milioane de lei.

Comenteaza