Tranzacția The Office Cluj domină piața imobiliară. “Investițiile se îndreaptă în afara Bucureștiului”

Tranzacția The Office Cluj domină piața imobiliară. “Investițiile se îndreaptă în afara Bucureștiului”
Complexul din centrul Clujului a fost vândut de NEPI - Șandor către Dedeman cu 130 de milioane de euro

Vânzarea The Office și faptul că majoritatea investițiile imobiliare se îndreaptă spre alte localități decât capitala demonstrează că există lichiditate în orașele secundare pentru produse de calitate, susțin specialiștii de la JLL.

Ei relevă că în contextul în care în ultima perioadă se vehiculează informații despre o încălzire accentuată a pieței imobiliare locale, datele privind semestrul I al anului arată de fapt că fost închise doar patru tranzacții de peste 10 milioane de euro, iar 70% din volumul de 340 de milioane de euro a fost generat de doar două tranzacții (The Office și portofoliul de centre comerciale al Prime Kapital).

“Există un număr crescut de tranzacții în diverse stadii de negociere pe piața de investiții, care este posibil să ducă piața la cel mai mare volum de după 2014, spre 1,2 miliarde de euro. Cu toate acestea, cumpărătorii rămân foarte atenți”, a declarat Andrei Văcaru, Head of Capital Markets la JLL România.

Prima jumătate din 2019 a demonstrat că există lichiditate în orașele secundare pentru produse de calitate, instituționale, fapt susținut atât de cea mai mare tranzacție din acest interval - vânzarea The Office din Cluj - cât și de faptul ca 70% din volumul total de investiții s-a îndreptat spre alte orașe decât Bucureștiul.

Peste jumătate din investiții au vizat clădiri de birouri, tendință care va continua în perioada următoare, aceasta rămânând cea mai lichidă clasă de active imobiliare.

România și Cehia sunt sigurele țări care au înregistrat creșteri ale investițiilor, în condițiile în care în Polonia, Ungaria și Slovacia au fost consemnate scăderi. În primele șase luni, piața de investiții din Europa Centrală și de Est a depășit 5,47 miliarde de euro, fiind dominată de Polonia și Cehia (80% din investiții).

În ultimele 12 luni, în România prețurile pentru proprietăți industriale și de birouri au crescut, în vreme ce pentru retail au rămas la același nivel.

“Evoluția este în concordanță cu trendurile regionale și globale, unde apetitul investitorilor este în creștere pentru proiecte industriale și de logistică, în special datorită expansiunii comerțului electronic și a spațiilor care deservesc retailerii din on-line, în vreme ce centrele comerciale tradiționale își pierd din atractivitate”, a comentat Andrei Văcaru, Head of Capital Markets JLL România.

JLL este companie specializată în servicii profesionale și de management al investițiilor, dedicate domeniului imobiliar. Înregistrând venituri de 6,7 miliarde de dolari, JLL activează în 80 de țări și înglobează 80.000 de angajați.

Comenteaza