Trei proiecte importante de infrastructură de transport din Cluj, subfinanţate în 2020, susţine un ONG

Trei proiecte importante de infrastructură de transport din Cluj, subfinanţate în 2020, susţine un ONG
Zona nodului Sebeș: conexiunea dintre A10 și A1 | Foto: API

Asociaţia Pro Infrastructură (API) atrage atenţia că mai multe proiecte importante de infrastructură de transport sunt subfinanţate în 2020.

Președintele Klaus Iohannis a promulgat luni, 6 ianuarie, legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. "Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa", arată reprezentanţii API, într-o postare pe Facebook.

"Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare", arată API.

Alte proiecte care sunt subfinanţate în 2020 sunt Autostrada Sebeş-Turda, Autostrada Transilvania, dar şi realizarea studiilor pentru modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea, mai arată membrii asociaţiei.

"Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane".

"(...) Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești", au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Comenteaza