Trotinetele câștigă teren de la un an la altul. Vânzările au crescut cu 10%. Ce prețuri au acestea

Trotinetele câștigă teren de la un an la altul. Vânzările au crescut cu 10%. Ce prețuri au acestea
| Foto: Marek Rucinski / Unsplash

Vânzările pentru trotinetele electrice au înregistrat o creștere de 10% în ultimul an. Aceste vehicule au prețuri între 1.400 și 14.000 de lei.

Vânzările de trotinete electrice au crescut, în ultimul an, cu aproximativ 10%, în România, în timp ce preţul mediu de vânzare per unitate a scăzut cu cel puţin 10%, în condiţiile ieftinirii materiilor prime, potrivit datelor unei companii din industria de comerţ electronic.

Anual, românii cumpără circa 50.000 de trotinete electrice noi.

„În mod particular, în Bucureşti, cererea de trotinete electrice este mai mare pe măsură ce Capitala devine un oraş în care parcarea maşinii personale într-un loc de proximitate este tot mai dificilă, iar costurile de parcare au crescut accelerat. De aceea, trotinetele devin mijloace de transport foarte convenabile, utile şi rapide. În prezent, Capitala este cea mai mare piaţă de vânzare a vehiculelor electrice pentru evoMAG, reprezentând 40% din totalul categoriei", a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Prețurile pentru acestea sunt de la 1.400 de lei, până la 14.000 de lei. Cele mai cumpărate trotinete sunt Xiaomi, datorită expunerii foarte mari a producătorului, care oferă produse calitative cu specificaţii care se pliază pe cererea pieţei, mai arată sursa citată.

Vânzările de biciclete și scutere au crescut și ele

Vânzările de biciclete şi scutere electrice au înregistrat, în ultimul an, o creştere similară trotinetelor. Tendinţa de creştere a categoriei de electrice va fi susţinută pe termen mediu şi lung, în condiţiile în care lumea devine mai conştientă de emisiile de gaze cu efect de seră şi de poluarea mediului, alături de beneficiile de eficientizare a transportului, precizează sursa citată.

De altfel, retailer-ul se aşteaptă ca în acest an vânzările de vehicule electrice să reprezinte circa 10% din cifra sa de afaceri.

La nivel de piaţă, evoMAG estimează o stagnare a segmentului de trotinete electrice, care este sezonier, iar vremea schimbătoare din acest an a încetinit ritmul de creştere a vânzărilor.

„Ne așteptăm ca piața să stagneze în 2023”

„Deşi trebuia să înceapă de circa 2 luni, fereastra de vânzări accelerate de trotinete electrice, care coincide perioadei cu temperaturi calde din an, abia s-a deschis. Ne aşteptăm, astfel, ca piaţa să stagneze în 2023", mai spune Mihai Pătraşcu.

evoMAG este o companie din industria de comerţ electronic din România. Magazinul online comercializează printre altele și trotinete electrice.

Comenteaza