Universitarii clujeni umflă prețurile la fructe
- Scris de Ziua de Cluj
- 27 Mai 2018, 23:05
- Economie
- Ascultă știrea
Dacă în piețele Clujului, producătorii vând căpșunele cu 6-8 lei, iar cireșele cu 10 lei, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), nou jucător local pe piața agro-alimentară, comercializează cireșele “la poarta fermei” cu 12 lei, iar căpșunele, aproape dublu față de producătorii din zonă. În plus, consumatorii trebuie să se deplaseze până la marginea Clujului.
“Câteva ore la Stațiunea de Cercetare Horticolă din cartierul Gheorgheni ne-au umplut de bucurie. Cireșii japonezi au pornit pe drumul cel bun, sunt din ce în ce mai viguroși și frumoși, iar după aclimatizarea impusă de normele fitosanitare, conform legislației Uniunii Europene, așteptăm să-i vedem în toată splendoarea în Parcul Central Cluj-Napoca, cel mai probabil în anul 2020.
Sute de soiuri de trandafiri se scaldă în soare, iar cireșele și căpșunile sunt zemoase și dulci. La magazinul stațiunii, situat în vecinătatea parkingului de pe strada Băișoara (capătul liniilor 33 și 48), vă puteți bucura și dvs. de produsele românești, de luni și până vineri (orele 08:00-16:00), iar sâmbătă (8.00 - 13.00).
Prețurile acestora sunt: căpșune 10 lei/kg, cireșe 12 lei/kg, ceapă verde 2 lei/legătura, spanac 6 lei/kg, plante aromatice 2 lei/bucată, răsaduri țelină 1,5 lei/bucată. Vă așteptăm cu drag și vă rugăm să țineți cont că aprovizionarea se face zilnic, dar în funcție de cum se coc și se recoltează toate produsele”, anunță reprezentanții USAMV.
De la începutul acestei luni, USAMV își comercializează iaurtul brand propriu Gourmeticus Academicum atât în unitățile sale, cât și în marile magazine. Acesta se vinde la 1,50 lei paharul de 200 ml, la sediul USAMV și la unitățile de cercetare de pe Calea Florești și din livada Palocsay. Urmează produsele de panificație, apoi berea și vinul.
Conducerea USAMV susținea că instituția și-a propus să fie o universitate antreprenorială, ca exemplu pentru tinerii care doresc să își deschidă o afacere în domeniul agro-alimentar, dar și să ofere clujenilor produse locale de calitate superioară la prețuri accesibile oricărui consumator.