Veste mare pentru Autostrada Unirii (A8). Cine va construi un tronson de munte pentru jumătate de miliard de euro

Veste mare pentru Autostrada Unirii (A8). Cine va construi un tronson de munte pentru jumătate de miliard de euro
| Foto: apix.ro

CNAIR a desemnat câstigătorul contractului pentru proiectarea și construcția sectorului de autostradă Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), parte a A8, supranumită și Autostrada „Unirii”.

Așadar, potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, luni, 20.01.2025, în urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului “Proiectare și Execuție Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: Secţiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin)”.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) - SPEDITION UMB S.R.L. - TEHNOSTRADE S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o., cu preţul de 2.690.665.509,04 Lei fără TVA.

Durata de proiectare și execuție a contractului este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Transport 2021-2027.

A8 Leghin – Pipirig, 7 tuneluri și 46 de poduri și viaducte

Durata de proiectare și execuție a contractului A8 Leghin – Pipirig este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Tronsonul practic vine în continuarea primului lot contractat deja tot cu UMB pentru execuție, cel de circa 30 de km de la Leghin până la Moțca, la intersecția cu DN2. Tronsonul Leghin – Pipirig este practic și primul tronson din A8 scos la licitație care intră în zona montană, scrie hotnews.ro.

Contractul prevede proiectarea și execuția a:

• 19,3 km lungime traseu
• 7 tuneluri
• 46 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct având o lungime de 428 metri

Comenteaza