Vestul concediază în masă, dar firmele din România caută cu orice preț angajați. Salariul la vedere, noua modă

Vestul concediază în masă, dar firmele din România caută cu orice preț angajați. Salariul la vedere, noua modă
| Foto: BiancoBlue - Depoitphotos.com

Disponibilizările masive din marile corporaţii IT din Vest au amplificat gradul de nesiguranţă în rândul candidaţilor din România, deşi datele unei platforme de recutare online arată că angajatorii continuă intensiv căutările pentru a acoperi necesarul de personal.
 

Astfel, de la începutul anului, angajatorii au contactat cu 45% mai mulţi candidaţi decât în aceeaşi perioadă din 2022. În plus, tot mai mulţi aleg să afişeze salariul în oferta de job, pentru a atrage candidaţi relevanţi, în prezent gradul de transparentizare ajungând la 36%, cu 14% în creştere faţă de anul trecut, potrivit unui comunicat BestJobs.

Salariul la vedere, noua modă la anagajare

Observăm o evoluţie în zona de transparentizare a salariilor, ca parte a strategiei de a oferi candidaţilor oportunităţi egale indiferent de vârstă sau gen, dar şi de a-şi creşte atractivitatea în rândul candidaţilor care îşi doresc acces complet la informaţiile despre job încă din momentul aplicării. În tandem, mai mult de jumătate dintre candidaţii activi pe platformă şi-au stabilit o marjă salarială pentru a eficientiza procesul de căutare şi pentru a modela piaţa conform nevoilor lor - Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs.

Cele mai multe oferte de job cu #SalariuLaVedere sunt din domenii precum Vânzări, Inginerie, Financiar/Contabilitate, IT/Telecom şi Producţie/Logistică, potrivit datelor BestJobs. Din totalul acestora, peste 8% se adresează candidaţilor fără experienţă, aproximativ 26% candidaţilor entry level, 38% celor cu doi până la cinci ani de experienţă, iar 28% persoanelor cu experienţă de peste cinci ani şi executive level. Totodată, joburile internaţionale, care presupun relocarea permanentă sau temporară, afişează salariile pentru a atrage candidaţii, ofertele salariale fiind mult mai mari faţă de cele din România.

IT-iștii, la mare căutare. Munca de la distanță rămâne în trend

Domeniile cu cele mai multe joburi de la începutul anului sunt Vânzări, Management, Inginerie şi Financiar/Contabilitate. Din numărul total de aplicări, 20% sunt în Vânzări, aproximativ 14% în Management şi 9% în Financiar/Contabilitate.

Nici angajatorii din IT nu dau semne să încetinească demersurile de recrutare în ciuda ştirilor despre disponibilizările masive din corporaţii. De la începutul anului, aproximativ 10.000 de joburi în IT/ Telecom au fost publicate pe platformă, confirmând nevoia acută de specialişti în domeniu.

De la începutul lunii februarie, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 ani au fost cele mai active (35%) şi au aplicat într-un număr mai mare la joburi, comparativ cu alte categorii de vârstă.

În continuare, joburile remote sau parţial remote atrag o bună parte dintre aplicări. Deja datele din luna februarie arată o creştere a aplicărilor pentru joburile remote cu 10% faţă de ianuarie şi dublu faţă de februarie 2022.

Comenteaza