Despre Autostradă şi capra vecinului

Despre Autostradă şi capra vecinului
Când se anunţa, acum câteva zile, că o parte a covorului asfaltic a fost turnată pe cinci kilometri ai viitoarei Autostrăzi Transilvania, lumea politică din Cluj nu a zis nimic.

 Nici că e puţin, nici că autostrada va costa de câteva ori mai mult, nici că sunt întârzieri mari, nici că un an şi mai bine s-a stat degeaba pentru o “economie” de 80 de milioane de euro renegociată de fostul ministru Dobre al Transporturilor, care s-a transformat în costuri suplimentare de miliarde de euro, nici că din pricina absenţei infrastructurii “globaliştii” sunt încă sceptici şă-şi reloce pe aici afacerile.

A fost nevoie însă de o inspecţie a premierului Tăriceanu la şantierul din Cluj al autostrăzii pentru a se porni ocara politică de la Cluj. Atât liderul judeţean al PSD, deputatul Vasile Soporan, cât şi cel naţional al PD-L, primarul Clujului, Emil Boc, i-au făcut guler premierului cu lucrarea de infrastructură.

“Acum venim să ne plimbăm pe cinci kilometri de autostradă, anunţând triumfalist succesul unui proiect. Este un nou fiasco al politicii de infrastructură promovată de Guvernul Tăriceanu. Este un asfalt de campanie, turnat cu scopul de a arăta că undeva, în ţara asta, se toarnă asfalt, dar fără să ai nici coerenţă rutieră, nici legături cu oraşele vecine. E asfalt în mijlocul câmpului”, a tunat Emil Boc.

Vremea celor care se pricep la toate, dar chiar la toate, nu a apus. Liderul PD-L a recunoscut că această concluzie nu a venit în urma unei consultări cu specialiştii pe care îi are în partid ori de prin alte părţi, ci este “o părere personală”.

Oare despre pentozele care intră în structura ADN-ului: 2-dezoxi-D-riboza (pentru acidul nucleic tip ADN) sau D-riboza (pentru acidul nucleic tip ARN) la fel se pot emite păreri politice, la fel ca şi despre punctul de începere a turnării asfaltului pe o lucrare de infrastructură considerată drept cea mai mare din Europa acestor zile?

Lejeritatea cu care părţi ale culturii generale de tipul “Vrei să fii miliardar?” devin, prin expunerea lor, axiome politice nu e nouă, dar are singur merit: acela de-a aprofunda şi mai mult superficialitatea cu care, în general, se tratează subiectele cu adevărat importante.

Şi liderul PSD Cluj, Vasile Soporan, deşi mult mai ponderat, a caracterizat vizita lui Tăriceanu drept expresia unui om care vrea să promită cât mai multe înainte de campania electorală.

 “Dacă actualul ritm se menţine, probabil că autostrada va fi gata în următorii 23 de ani. Dorim un program concret din partea Guvernului, a primului ministru, a ministrului Transporturilor, în aşa fel încât să avem siguranţa că această mare lucrare de infrastructură va fi realizată până în 2013, noul termen dat de actualul Guvern”, a afirmat Soporan.

Nu a fost politician ori partid clujean care, de patru ani încoace, să nu folosească autostrada în interesul său. în 2004, Năstase şi compania au venit să sape primul hârleţ, apoi toţi liderii UDMR, PNL şi PD(-L) s-au bătut cu cărămida în piept, cu cearcăne sub ochi de la nesomnul provocat de grija autostrăzii. Mai mult, acum vreo câţiva ani toţi parlamentarii de Cluj spuneau că vor fi o singură voce care va striga permanent: “Vremautostradă!”.

 De atunci, grija s-a mai estompat. Nici măcar cea mai la îndemână procedură parlamentară, a întrebărilor şi a interpelărilor despre autostradă, pe care le puteau adresa periodic miniştrilor Transporturilor, nu a fost uzitată. în schimb, dacă vine Tăriceanu e campanie electorală, dacă nu vine e nepăsare.

Din păcate, de autostradă ne aducem aminte doar când trebuie să moară capra vecinului. în rest, se face vreo autostradă?

Comenteaza