România expiraţilor

România expiraţilor
Shakin Stevens, Tom Jones, Europe, Bonnie Tyler, Chris Norman şi The Prodigy au fost trupele şi artiştii expiraţi care au invandat scenele de Anul Nou în draga noastrã ţãrişoarã mioroticã. Întâi a fost Stevens, o umbrã a marelui rocker de altãdatã, oricum un imitator desãvârşit al marelui Elvis.

Un pic mai bun ca al nostru mioritic Bãnicã Jr. Cele douã spectacole, de la Bucureşti şi Timişoara, au fost semieşecuri, cu public dezamãgit de forma slabã a artistului. A venit apoi avalanşa de pseudovedete de Revelion. La sinistrul vanghelion, cu cozi enorme la pişoar, o invenţie sinistrã, lipsitã de cea mai elementarã intimitate, au nãvãlit lumpenproletarii bucureşteni. Lor li s-a dat un pensionar expirat, figurã legendarã mai demult.

“Sex bomba” Tom Jones, care a cântat un pic, a luat banul şi a plecat acasã cu familionul. 100.000 de euro şi bãtrânul şi-a atins ţinta din plin. Alţii cântã 10 ani pentru banii ãştia piese adevãrate.

Pentru 4.000 de sibieni zgribuliţi au sosit şi pictaţii de la The Prodigy, care dupã ce s-au bãtut cu ceaţa deasã au luat şi ei 40.000 de euro. Europe şi Reamon au trecut neobservaţi, tot la Sibiu.

 La Timişoara, Chris Norman a concertat timp de 90 de minute în frig de -10 grade, apoi a încasat 70.000 de euro. Oare cât a fost onorariul acestuia la Revelionul din 2006, al “integrãrii”, la Cluj?

 La Arad a concertat Bonnie Tyler, aproape de nerecunosut faţã de anii de glorie. Grasã, îmbãtrânitã, era o umbrã a ce a fost altãdatã. Cu toate acestea, poate curioşi, poate sadomasochişti, 15.000 de arãdeni au mers la concertul divei cu voce inconfundabilã. Ea a cântat o orã, dupã care şi-a luat cei 85.000 de euro bani publici şi a plecat.

Setea de concerte de bunã calitate a românului e inepuizabilã. O dovedesc marile concerte cu Alice Cooper, Marylin Manson, Pink, Rolling Stones, Tori Amos şi chiar Beyonce din 2007. Dar toate aceste şuşe de spectacole de Revelion stricã imaginea ţãrii. în crizã de organizatori de evenimente tari, primãriile aruncã bani mulţi pe fosile.

Acelaşi lucru şi la Cluj. Revelionul acesta a fost sãrac în invitaţi. Clujul nici nu poate emite pretenţii. Nu avem unde sã facem concerte tari. Nu avem salã adecvatã, nu avem stadion adecvat. Nu avem nimic. E crizã la Cluj şi de manageri de evenimente. în 2007 organizatorii de evenimente şi Primãria nu au fost capabili sã aducã nume mari în concert.

 Excepţia a fost Beyonce, adusã de la Bucureşti. Un singur promotor local, Promusic, a fãcut douã ediţii cu Festivalul Maximum Rock, când au cântat WASP, U.D.O. şi Crematory.

Anul 2008 se anunţã deja cu superconcerte la Bucureşti: Kylie Minogue, Lenny Kravitz şi mai ales legendarii Iron Maiden. Şi încã nu s-a anunţat cine vine la Bestival! Oare la Cluj tot aşa secetã va fi? Dupã invitaţii de la Revelion, se pare cã da.

în Ardeal, la Tg. Mureş are loc superfestivalul Peninsula, unde vin zeci de trupe tari anual, iar la Sibiu au fost Jethro Tull, Scorpions, Julio Iglesias plus festivalul Artmania, cu 50.000 de spectatori în 2007! Pânã şi la Zalãu a ajuns anul trecut Uriah Heep, în timp ce la Satu-Mare a cântat marele chitarist Al di Meola.

Chiar dacã în ultimii ani Clujul şi-a redobândit din prestigiul de capitalã a Transilvaniei, din punct de vedere al concertelor-eveniment suntem mai prãfuiţi ca Zalãul. Pe stadionul “Moina” a fost la Beyonce asemeni unei mlaştini, pe CFR nu te lasã proprietarii, iar platoul Sãlii Sporturilor e o improvizaţie. S-a gândit vreun edil clujean la asta vreodatã?? Aruncã cineva mãnuşa?

Comenteaza