Între Marius şi Alin se găseşte un Vecin

Între Marius şi Alin se găseşte un Vecin
Un slogan populist, care s-a dovedit însă extrem de bine ales, fiind cel al câştigătorului. Un mesaj pentru mase cu un rezultat concludent în turul II al alegerilor de atunci. Acum discutăm însă de alegeri cu un singur tur la preşedinţia CJ, în care, cel puţin pe varianta promulgată de preşedinte, câştigătorul poate lua tot.
Vom vedea dacă reglementările următorului act normativ nu va spune altceva. Până în acest moment discutăm de un singur tur. în 2008, campaniile şi strategiile electorale ale celor doi principali combatanţi în accederea spre scaunul de preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj vor fi dominate de mesaje electorale care vor încerca ruperea în două a electoratului clujean.

într-un alt mod decât în 2004, însă. Probabil singurul mesaj comun cu acea campanie va fi deja mult prea uzitatul fără rezultate palpabile, “Arde-i pe corupţi!”. Acum mesajele vor încerca să creeze clivajul “între cei ce au şi cei ce n-au”! Dar, cu certitudine, esenţa campaniei electorale nu va sta de această dată în caracterul mesajelor electorale transmise.

De această dată se vor confrunta două tabere politice şi doi oameni, din care unul va încerca să demonstreze ce a făcut şi mai ales cât a făcut, în timp ce contracandidatul său va încerca să anuleze electoral calitatea şi mai ales caracterul unor investiţii “fără importanţă la nivelul întregului judeţ”. Vârfuri investiţionale în anumite zone, şi nu pentru întreg judeţul!? Asta în timp ce Nicoară va apăsa pedala investiţională din punct de vedere al cifrei atrase şi al numărului total de locuri de muncă. Tişe va încerca să demonstreze că investiţiile au fost unidirecţionate spre anumite zone sau prost manageriate, respectiv fără perspectivă din punct de vedere al dezvoltării regionale.

Unul va apăsa pedala marilor corporaţii ajunse la Cluj, de tipul Nokia, Emerson, Trelleborg, iar celălalt va încerca să arate că aceste investiţii nu ar fi ajuns niciodată în judeţ în cazul în care la propăşirea lor aici nu ar fi contribuit din plin şi deschiderea investiţională pe care a realizat-o primarul de Cluj, Emil Boc, miniştrii democraţi şi consilierii PD din Consiliul Judeţean Cluj.

 Nicoară va da după Tişe cu investiţia ratată Montupet, prin votul absurd al unor consilieri PD, blocarea stadionului “Moina” pe motiv de legalitate, cu pericolul relaţiei fin-naş, şi crearea la Cluj a unei singure familii nu doar politice în administraţie, cu lipsa de experienţă managerială, cu eşecul celor două luni de zile la conducerea “U”niversităţii, cu scandalul imobiliar privind mutarea centrului de cartier din zona Borhanci, cu jocul dublu făcut de Tişe pe vremea când era prefect “apolitic” şi, poate, cu altele.

De cealaltă parte, Tişe va trânti în capul lui Nicoară scandalul transferului de proprietate şi al speculaţiilor imobiliare din jurul Nokia-Jucu, scandalul licitaţiei pentru mall-ul din Gheorgheni, cu licitaţia din curtea Spitalului de Pneumoftiziologie, unde câştigătorul a licitat vreo 5.000 de metri pătraţi şi a primit în cele din urmă vreo opt mii, cu licitaţiile multiple anulate pentru refacerea stadionului “Moina”, cu închirierile şi concesiunile din parcurile industriale, cu investiţiile “fără rost” într-un aeroport clujean ce ar părea că nu poate deveni regional din diverse motive, cu “direcţionarea preferenţială de fonduri” spre obiective din comunele cu primari PNL şi PSD, în detrimentul unora cu primari PD-L şi, poate, cu altele. Dar, fără îndoială, în această campanie nu temele vor reprezenta esenţa campaniei, cât vectorii de imagine pe care fiecare dintre cei doi candidaţi îi vor atrage în jurul lor.

 Un vector principal în această campanie care se poate transforma într-unul esenţial şi chiar vital este chiar primarul Emil Boc. Acesta poate funcţiona asemeni unei locomotive electorale pentru Alin Tişe. Aportul unui Emil Boc care va prelua modelul lui Băsescu din 2000 şi 2004, când acesta solicita Consiliul General la nivelul Bucureştiului, va fi foarte importantă în aflarea câştigătorului din 1 iunie de la CJ.

 în această campanie însă, actualul primar al Clujului nu va cere doar majoritatea în Consiliul Local, prin acordarea unui vot masiv listei PD-L, pentru a-şi putea îndeplini programele începute, ci va plusa solicitând vot şi pe lista de la CJ şi mai ales pentru Alin Tişe. Se speră ca imaginea excelentă a lui Emil Boc să funcţioneze ca un magnet pe toate cele 4 buletine de vot pe care le vor primi clujenii de “ziua copilului”.

în afara lui Boc, Tişe va mai beneficia de sprijinul primarilor PD-L din Turda, Câmpia-Turzii, Gherla, precum şi al celor 27 de primari de comune, din care peste jumătate au mari şanse de a fi realeşi. în afara acestora, liderii PD-L de la nivel judeţean, Daniel Buda, Mihail Hărdău, Sorin Apostu sau Florin Stamatian, vor fi în judeţ şi “pe sticlă” pentru a-şi susţine candidatul de la CJ.

 în cealaltă tabără, tocmai pentru a păstra cât mai curată imaginea liderului lor, liberalii îşi vor arunca în luptă războinicii, pentru a mitralia înspre Tişe şi compania: Horea Uioreanu, Norica Nicolai, Steluţa Cătăniciu şi prefectul “apolitic” Călin Platon vor fi cei care se vor lupta probabil la baionetă pentru a demonstra breşele şi pericolele unei guvernări absolute portocalii la nivelul Clujului.

De urmărit şi prestaţia celor plecaţi de curând din PNL, viceprimarul Popa, consilierii Turdean şi Păun, voci care pot conta, la rândul lor, în bătălia electorală totală. Dar rămân la convingerea, enunţată şi în textele de ieri şi alaltăieri, că rolul Vecinului va putea fi decisiv.

Click pentru a citi articolele "Emil-Alin şŸi Marius" şi "Emil-Alin şŸi Marius (II)", de acelaşi autor.
Comenteaza