O altă măgărie de tip “low-cost”

O altă măgărie de tip “low-cost”
Cer scuze încă de la început celor care se simt abuzaţi de prezenţa în două zile consecutiv a unor editoriale semnate de subsemnatul, dar am, în acest moment, motive temeinice să fac acest gest.

Scriam ieri despre mârlănia unor companii de transport aerian “low-cost”, dintre care, de departe, cea cu numele “Wizz Air” are renumele cel mai “pătat”. întârzieri inimaginabile, tratament al călătorilor lipsit de orice bun-simţ şi respect. Ieri, după cum vă spuneam, “anexate” atât editorialului semnat de mine, cât şi  materialului de deschidere a ziarului, au apărut nişte comentarii postate pe pagina de internet.

 

Aparent nevinovate, aceste luări de poziţie exprimau, în principiu, ideea că aceste companii, care vând servicii de transport aerian, au tot dreptul să-şi bată joc de călători, fiindcă, - susţinea “imparţialul” comentator anonim -, preţul biletului de avion este, întrucâtva, similar sau apropiat de cel al unei călătorii cu autobuzul pe aceeaşi distanţă. La început, mărturisesc, n-am avut nici o reacţie. Niciodată n-am fost interesat de persoanele care comentează pe pagina de internet a ziarului materialele scrise de mine.

 

Majoritatea sunt, din câte am văzut, de o superficialitate crasă, pornesc de pe poziţii adverse şi, de obicei, critică orice fără o argumentaţie solidă. Asta când, la adăpostul unui ruşinos anonimat, nu atacă la persoană, plictisindu-se, probabil, prin America sau alte continente îndepărtate fiindcă nu au ce face în timpul serviciului. Există şi câteva excepţii şi ar fi nedrept să nu le menţionez: sunt şi câţiva comentatori, mai ales pe zona politică, extrem de avizaţi şi care au uşurinţa argumentării, ceea ce le face cinste şi cărora eu le mulţumesc pentru că au citit şi au comentat sau au combătut cu argumente de bun-simţ cele scrise de mine sau de colegii mei editorialişti.

 

Sunt aceiaşi care nu semnează cu pseudonime jalnice cum procedează, îndeobşte, cei despre care am vorbit mai sus, cărora sunt convins că doar atât le permite imaginaţia, ci cu propriul nume. Dar să trecem peste “băltoacele” de ură, invidie, răutate şi infatuare ale unor aşa-zise comentarii sau aşa-zişi comentatori (băltoace urât mirositoare şi puhave, din care fac parte şi majoritatea blogurilor unor indivizi frustraţi de propria lor insignifianţă, platitudine, lipsă de talent, etc., oameni mici, pe care nu-i cunosc nici propriii vecini, dar care sunt arşi până la mistuire de dorinţa de a fi remarcaţi şi, mai ales, “recunoscuţi” în mediile pe care le frecventează!) şi să revenim la subiect.

 

în cursul zilei de ieri, cum spuneam, specialiştii noştri în probleme de internet au descoperit că acele “comentarii” care aveau menirea să anuleze efectele materialelor incriminatoare la adresa Wizz Air erau, de fapt, transmise pe site-ul ziarului de pe aceeaşi adresă, de pe acelaşi calculator; deci, de acelaşi utilizator. Utilizator care se pare că nu este vreun “deontolog” oarecare, dispus oricând la un “comentariu” politically corect sau o penibilă “punere la punct”, unul dintre acei “nimeni în drum” care le ştie pe toate, şi ceva în plus, despre cum e sau cum nu e corect să susţii ceva.

 

Era chiar unul dintre “piariştii” (făcătorii şi susţinătorii imaginii) companiei despre care se vorbea. Am scris, deci, din nou astăzi pentru că nu mi se pare de bun- simţ ca o companie cu multe probleme, aşa cum s-a văzut de-a lungul timpului, să uzeze de ziarul nostru pentru a transmite cititorilor un mesaj pe cât de fals, pe atât de nesimţit. Fiindcă eu consider o nesimţire intenţia de a induce în conştiinţa publică ideea că dacă un obiect sau serviciu prestat nu costă foarte mulţi bani, el trebuie să fie de proastă calitate.

 

Cu alte cuvinte, dacă plăteşti mai puţin, dar nu mai puţin decât costul biletului, fixat de prestatorul serviciului, atunci acela poate să te calce în picioare şi să nu dea socoteală ca şi când ai fi un obiect, fără a avea dreptul să fii tratat ca o fiinţă umană.

 

Dacă biletele de avion ale Wizz Air sunt ieftine, asta nu înseamnă că oamenii aceia care le cumpără trebuie trataţi cu nepăsare şi cu lipsă de elementar respect. I-aş întreba, aşa, într-o doară, pe cei care pretind că un serviciu ieftin atrage după sine posibilitatea de a fi batjocorit, dacă lor, copiilor sau părinţilor acestora le-ar plăcea să stea zeci de ore înfriguraţi şi flămânzi într-un aeroport, aşteptând un avion de care nu se ştie când va decola şi în condiţiile în care nesimţirea crasă a companiei aeriene face posibil faptul ca nici un oficial al acesteia să nu considere necesar să stea de vorbă cu bieţii necăjiţi, care nu au nici măcar posibilitatea să-şi recupereze bagajele şi să aleagă altă variantă de călătorie...

Comenteaza