Daniel David: Este anormal să ai peste 99% dintre profesori cu calificativul „foarte bine” când școala produce peste 40% analfabetism funcțional

Daniel David: Este anormal să ai peste 99% dintre profesori cu calificativul „foarte bine” când școala produce peste 40% analfabetism funcțional

Ministrul Educației, Daniel David, spune că evaluările profesorilor „sunt uneori o formalitate” pentru că „este anormal” să ai peste 99% dintre profesori cu calificativul „foarte bine” când școala produce peste 40% analfabetism funcțional.

”Va trebui să valorizăm mai multe modalități și mai multe forme de evaluare, care să ducă în final la o evaluare corectă și mai relevantă, ca să spun așa, a profesorilor”, a spus Daniel David, în cadrul podcastului Lecția de azi, discutând despre necesitatea unei reforme a sistemului de evaluare a profesorilor.

Acesta a afirmat că acum există ”o combinație de lipsă de rigoare în evaluare, lipsă de proceduri clare”. 

”Cred că calificativele îi și  acum în sistajută în tot felul de alte proceduri pe care tot noi le-am creat în sistem: pe transfer, pe mobilitate și așa mai departe. Dar este anormal să ai un procent atât de mare când școala produce, hai să spunem, conservator vorbind, peste 40% analfabetism funcțional. Dacă îi luăm și pe copiii care au abandonat, suntem spre 50%. Deci, este clar că și acolo este nevoie de o reformă a evaluării. N-ai cum să mergi cu acest lucru înainte”, a spus ministrul, potrivit Edupedu.ro.

În septembrie, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a ridicat un semn de întrebare despre modul în care sunt evaluați profesorii în România. Într-un interviu acordat revistei Dilema, acesta a spus că, deși școala românească este percepută ca un sistem cu multe disfuncționalități, evaluarea cadrelor didactice nu reflectă deloc această realitate: peste 99% dintre profesori primesc anual calificativul „foarte bine”.

 

Comenteaza