Daniel David spune că analfabetismul funcțional a devenit o problemă de "securitate naţională": "Predăm mult, prost şi foarte centralizat"

Daniel David spune că analfabetismul funcțional a devenit o problemă de "securitate naţională": "Predăm mult, prost şi foarte centralizat"

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a afirmat miercuri, la prezentarea Raportului naţional privind alfabetizarea numerică din România, că "atunci când scoți aproape jumătate din absolvenţii de liceu în zona de analfabetism funcţional", este "o problemă de securitate naţională".

Reacția ministrului vine după ce, potrivit raportului prezentat de Asociaţia pentru Valori în Educaţie şi Brio, peste o treime dintre elevi (36%) sunt afectaţi de analfabetismul numeric, iar 16% dintre aceştia întâmpină dificultăţi semnificative. Aceeaşi sursă arată că analfabetismul numeric creşte constant, de la o medie de 25% la clasele primare, la o medie de 36% la clasele gimnaziale şi de 46% la clasele liceale.

„Este clar că nu arată bine, eu am şi spus acum când am pus în dezbatere planurile-cadru pentru învăţământul liceal, am spus că mie mi se pare că noi predăm mult, prost şi foarte centralizat. Şi ar trebui să gândim ce facem, pentru că este inacceptabil în clasa XII-a să ai spre 50% oameni care au această formă de analfabetism funcţional în zona numeraţiei. Este ceva de neacceptat pentru o şcoală. Te şi întrebi: ce face şcoala? Ca să nu mai spun că sunt nişte rezultate pe care cred că o să le discut în spaţiul public în această perioadă, de testare a competenţelor adulţilor. (...) testându-i pe cei care au ieşit din şcoală, adulţi, scorurile arată tot rău în zona de afectare funcţională. Noi avem un număr cu două cifre în timp ce media internaţională în zona respectivă este o cifră”, a declarat Daniel David, miercuri, la prezentarea rezultatelor Testului Naţional de Alfabetizare Matematică.

Potrivit ministrului Educației, un raport despre starea sistemului de educaţie va fi prezentat în luna mai şi că, după aceea, va spune ce mai trebuie făcut, pentru că această problemă devine „una de securitate naţională”.

„Când tu scoţi aproape jumătate din absolvenţii de liceu, îi scoţi în zona de analfabetism funcţional, nu mai este o problemă aşa, corectăm ceva, cândva. Este o problemă de securitate naţională”, a adăugat ministrul Educaţiei.

Comenteaza