Parteneriate între școlile de top din marile orașe și cele din zonele dezavantajate. Planul ministrului David
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 11:33
- Educaţie
- Ascultă știrea
Ministrul Educației, Daniel David, își propune să reducă decalajele dintre școlile din marile orașe și cele din mediul rural sau defavorizate printr-un sistem de parteneriate de tip școli "suport".
Daniel David a explicat că ordinul privind parteneriatele dintre școli are ca obiectiv îmbunătățirea viitorului elevilor din zonele dezavantajate.
„Dacă ești un elev care te afli în mediul rural, statistic vorbind, sau nu mai vorbesc de mediul dezavantajat, șansa de reușită în viață este foarte mică, ca să nu mai spun succesul la examenele naționale sau la Bacalaureat”, a spus Daniel David.
Potrivit ministrului Educației, documentul oficial va pune bazele parteneriatelor între școlile din zonele dezavantajate și cele de top din marile orașe.
Astfel, profesorii de la școlile din orașe precum București, Cluj, Iași, Timișoara se vor ocupa de partea de predare, în sistem online, iar profesorii necalificați de la școlile la care sunt înscriși acești elevi vor desfășura activități practice și îi vor ajuta pe copii să rezolve temele.
„Foarte important, ordinul vine în această logică: o școală cu performanță bună, o școală suport, mentor dacă vreți, intră în parteneriat cu o școală care are nevoie de ajutor pentru dezvoltare. Una din Cluj sau din București cu una din Munții Apuseni. Și așa n-avem profesori calificați în aceste zone dezavantajate sau n-avem suficienți profesori calificați.
Nu văd de ce unele cursuri la materiile principale nu pot fi susținute online. Conexiunea online avem, dotările le avem, de către profesori calificați din București, Cluj, Iași, Timișoara, iar profesorii care n-au calificarea în zona respectivă pot continua activitățile practice, temele cu copiii și așa mai departe”, a spus ministrul.











