Reguli noi în școli! După câte absențe nemotivate scade nota la purtare

Reguli noi în școli! După câte absențe nemotivate scade nota la purtare

Din anul școlar 2024-2025, la finalul fiecărui modul de cursuri se va acorda o notă la purtare, care vizează exclusiv respectarea regulamentului şcolii şi a normelor de comportament.

Ordinele pentru aprobarea Statutului elevului, respectiv pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar au fost trimise spre publicare la Monitorul Oficial, a anunţat, miercuri, ministrul Educaţiei, Ligia Deca.

"Au fost trimise la Monitorul Oficial şi urmează să fie publicate două dintre cele mai importate documente pentru şcoli: Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP) şi Statutul elevului. Vor intra în vigoare de la începutul acestui an şcolar. Am păstrat ce a fost bun din perioada pandemiei, prin valorificarea instrumentelor digitale. În situaţii excepţionale, orele se vor putea desfăşura online sau hibrid", a precizat ministrul pe Facebook.

Deca a precizat că s-a ţinut cont de propunerile profesorilor şi a fost introdusă prevederea conform căreia se va acorda o notă la purtare la sfârşitul fiecărui interval de învăţare, care vizează exclusiv respectarea regulamentului şcolii şi a normelor de comportament.

"Media acestor note poate scădea, la finalul anului, în funcţie de numărul de absenţe. Referitor la numărul absenţelor nemotivate pentru care se scade media la purtare - am revenit la prevederea conform căreia media va scădea cu un punct la fiecare 20 de absenţe nemotivate, faţă de propunerea de 40, din proiectul lansat în consultare publică. Posibilitatea ca un profesor să decidă ca un elev să desfăşoare activităţi în alt spaţiu din şcoală, dacă deranjează ora, este o opţiune, nu este o obligaţie. În plus, este o măsură a cărei modalitate de aplicare va fi stabilită în regulamentul fiecărei şcoli, iar la elaborarea acestui regulament participă şi reprezentanţii părinţilor, ai elevilor şi ai sindicatelor. Am încredere că la nivel local se vor identifica cele mai bune soluţii, pentru că avem nevoie să respectăm nevoile fiecărui elev din sala de clasă", a transmis ministrul.

Comenteaza