Se propune reintroducerea tezelor la școală și implementarea unor grile de progres pentru monitorizarea elevilor

Se propune reintroducerea tezelor la școală și implementarea unor grile de progres pentru monitorizarea elevilor

Aproape 7.000 de profesori au participat la un studiu realizat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, în care au fost rugați, printre altele, să facă propuneri pentru monitorizarea progresului elevilor.

Peste 29% dintre profesorii care au participat la studiul Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module), realizat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, adică peste 1.900 de profesori, propun reintroducerea tezelor, ca modalitate de monitorizare a progresului elevului.

Propunerea e susținută și de 127 de directori de școală intervievați. Alte propuneri pentru ca profesorii să poată urmări evoluția elevilor ar fi și reducerea efectivelor de elevi la clasă, la 15, dar și introducerea a două evaluări sumative pe an, sau a unor evaluări sumative la sfârșitul fiecărui modul, introducerea mediilor semestriale/ trimestriale, încheierea unor situații modulare, care să indice progresul de parcurs al elevilor.

Până în 2021 inclusiv, teza era obligatorie și reprezenta 25% din media semestrială a fiecărui elev, scrie edupedu.ro. Tezele pot fi susținute și în prezent, ele nu mai sunt obligatorii, dar pot fi date de către profesori, însă nota obținută de elevi la astfel de lucrări este una care are aceeași „greutate” ca orice altă notă din catalog.

O altă propunere a directorilor și profesorilor este aplicarea unor teste naționale standardizate (la finalul anului, la anumite materii) și/sau notarea în catalog a rezultatelor de la Evaluările Naționale realizate pe ani de studiu. De asemenea, directorii de școală recomandă colaborarea dintre profesori sau planificarea coordonată la nivel de școală pentru evitarea aglomerării testelor sumative de la majoritatea disciplinelor în aceleași zile de la finalul fiecărui modul. 

De asemenea, o altă categorie de recomandări preferată de către profesori a fost monitorizarea progresului școlar cu ajutorul diverselor instrumente, aici fiind precizate mai multe instrumente utilizate în practica școlară, dar și categoriile de elevi care ar trebui monitorizați cu o atenție specială. Exemple de propuneri: implementarea fișelor de progres pentru fiecare modul, monitorizarea periodică a progresului școlar, implementarea catalogului electronic la nivel național, comunicarea periodică a situației educaționale a elevilor către părinți/ tutori.

Studiul este primul realizat după aplicarea modulelor pentru prima oară în anul școlar 2022-2023, și analizează impactul și efectele pe care noua structură o are asupra profesorilor, elevilor, părinților și directorilor de școală.

Comenteaza