Zeci de școli din Cluj, eligibile pentru dotarea cu laboratoare inteligente prin PNRR

Zeci de școli din Cluj, eligibile pentru dotarea cu laboratoare inteligente prin PNRR

Inspectoratul Școlar Județean Cluj anunță că toate instituțiile de învățământ din județ, care au depus proiecte pentru dotarea cu laboratoare inteligente, au fost declarate eligibile.

Ministerul Educației a publicat lista proiectelor admise ca urmare a finalizării etapei de verificare și evaluare a eligibilității solicitanților și a proiectelor depuse în cadrul apelului competitiv de proiecte pentru „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Toate instituțiile de învățământ preuniversitar, de la nivelul județului Cluj, care au depus proiecte au fost declarate eligibile și intră în următoarea etapă de evaluare.

Reamintim faptul că Ministerul Educației alocă 117.499.800,00 de euro, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru dotarea cu echipamente TIC de tip „smart lab” și materiale educaționale specifice pentru dezvoltarea unui laborator digital inteligent în fiecare liceu, colegiu, școală profesională, precum și în palatele și cluburile copiilor.

Totodată, în cadrul apelului, cel puțin 120 de unități de învățământ preuniversitar secundar superior (colegii, licee, licee tehnologice, școli profesionale, inclusiv cele cu clase de învățământ dual) vor putea beneficia de un al doilea laborator inteligent, dacă numărul de elevi înscriși în anul școlar 2022 - 2023 este de minimum 500. În acest caz, finanțarea pentru al doilea laborator inteligent se va acorda pe baza scorului rezultat din următorii indicatori (în ordine descrescătoare):

  • 50% - numărul de elevi (liceal) înscriși;
  • 25% - media la examenul de bacalaureat pe liceu în ultimii 3 ani;
  • 25% - rata de promovare la examenul national de bacalaureat (din numărul de candidați înscriși) în ultimii 3 ani;

În cadrul apelului vor fi finanțate următoarele tipuri de activități:

  • Achiziționarea de echipamente tehnologice, inclusiv mobilier ergonomic adaptat și integrat specific, pentru dezvoltarea unor laboratoare inteligente digitale, conform O.M.E., nr. 3497/2022, pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice, cu modificările ulterioare;
  • Achiziționarea de conținut educațional, care va acoperi domenii din programa școlară și de software/licență cu specific educațional care să asigure distribuirea centralizată, în rețeaua locală, a materialelor didactice pe dispozitive;
  • Conectarea dispozitivelor din laboratorul inteligent la rețeaua de comunicații a unității de învățământ;
  • Instruirea cadrelor didactice pentru utilizarea echipamentelor aferente conceptului de laborator inteligent digital integrat.

Lista instituțiilor de învățământ preuniversitar care au depus proiecte, în vederea obținerii de finanțării:

1.       LICEUL TEOLOGIC REFORMAT CLUJ-NAPOCA

2.       LICEULUI TEORETIC „BRASSAI SAMUEL” CLUJ-NAPOCA”

3.       COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE BARIȚIU” CLUJ-NAPOCA

4.       COLEGIULUI TEHNIC DE COMUNICAȚII „AUGUSTIN MAIOR” CLUJ-NAPOCA

5.       LICEULUI UNITARIAN „JANOS ZSIGMOND” CLUJ-NAPOCA'

6.       LICEULUI TEORETIC „BÁTHORY ISTVÁN” CLUJ-NAPOCA

7.       PALATUL COPIILOR CLUJ-NAPOCA

8.       COLEGIUL TEHNIC DE TRANSPORTURI „TRANSILVANIA” CLUJ-NAPOCA 

9.       COLEGIUL NATIONAL „MIHAI VITEAZUL” TURDA

10.     LICEUL TEORETIC „LIVIU REBREANU” TURDA

11.     COLEGIUL TEHNIC TURDA

12.     ŞCOALA PROFESIONALĂ POIANA TURDA

13.     LICEUL TEORETIC „HENRI COANDĂ " DEJ

14.     LICEUL TEORETIC „OCTAVIAN GOGA” HUEDIN

15.     LICEUL TEHNOLOGIC „VLĂDEASA” HUEDIN

16.     COLEGIUL TEHNIC „EMIL NEGRUTIU” TURDA 

17.     COLEGIUL DE SERVICII ÎN TURISM „NAPOCA" CLUJ-NAPOCA

18.     COLEGIUL NAȚIONAL „ANDREI MUREȘANU” DEJ

19.     COLEGIUL NAȚIONAL „EMIL RACOVIȚĂ” CLUJ-NAPOCA

20.     COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” CLUJ-NAPOCA

21.     COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „GHEORGHE LAZĂR” CLUJ-NAPOCA

22.     COLEGIUL TEHNIC „ANGHEL SALIGNY” CLUJ- NAPOCA

23.     COLEGIUL TEHNIC ENERGETIC CLUJ-NAPOCA

24.     LICEUL DE ARTE VIZUALE „ROMULUS LADEA" CLUJ-NAPOCA

25.     LICEUL DE INFORMATICĂ „TIBERIU POPOVICIU” CLUJ-NAPOCA

26.     LICEUL SPECIAL PENTRU DEFICIENȚI DE VEDERE CLUJ-NAPOCA

27.     LICEUL TEHNOLOGIC „ALEXANDRU BORZA" CLUJ-NAPOCA

28.     LICEUL TEHNOLOGIC „AUREL VLAICU" CLUJ-NAPOCA

29.     LICEUL TEHNOLOGIC „CONSTANTIN BRÂNCUȘI" DEJ

30.     LICEUL TEHNOLOGIC „SOMEŞ” DEJ

31.     LICEUL TEOLOGIC BAPTIST „EMANUEL" CLUJ-NAPOCA 

32.     LICEUL TEORETIC „ALEXANDRU PAPIU ILARIAN” DEJ

33.     LICEUL TEORETIC „ANA IPĂTESCU” GHERLA

34.     LICEUL TEORETIC NR.3 „APACZAI CSERE JANOS” CLUJ-NAPOCA

35.     LICEUL TEORETIC „DUMITRU TĂUŢAN” FLOREŞTI 

36.     LICEUL TEORETIC „EUGEN PORA” CLUJ-NAPOCA

37.     LICEUL TEORETIC „JOSIKA MIKLOS” TURDA

38.     LICEUL TEORETIC „MIHAI EMINESCU” CLUJ-NAPOCA

39.     LICEUL TEORETIC „NICOLAE BĂLCESCU” CLUJ-NAPOCA

40.     LICEUL TEORETIC „PAVEL DAN” CÂMPIA-TURZII

41.     COLEGIUL TEHNIC „VICTOR UNGUREANU” CÂMPIA TURZII

42.     LICEUL TEORETIC „PETRU MAIOR” GHERLA

43.     LICEUL TEORETIC „VICTOR BABES” CLUJ-NAPOCA

44.     LICEUL TEHNOLOGIC UCECOM „SPIRU HARET” CLUJ-NAPOCA

45.     LICEUL TEORETIC „ELF" CLUJ-NAPOCA

46.     LICEUL TEORETIC CREŞTIN „PRO DEO” CLUJ-NAPOCA

„Laboratoarele inteligente reprezintă o componentă importantă din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care oferă acces elevilor la resurse educaționale performante, contribuind astfel la crearea unor programe educative moderne și îmbunătăţirea calităţii învăţării. SMART LAB-urile oferă un set diversificat de tehnologii și resurse care permit elevilor să exploreze conținuturi variate și să se adapteze rapid schimbărilor de pe piața muncii. Acestea reprezintă o uriașă oportunitate, atât pentru elevi, cât și pentru profesor, vor permite tuturor cadrelor didactice și elevilor să lucreze cu echipamente performante, optimizate,  pentru a le asigura o experiență de învăţare-evaluare accesibilă și favorabiă dezvoltării, centrată pe elev, va include interactivitate, creativitate și dezvoltarea abilităților sociale ale elevilor, ceea ce  va conduce la asimilarea mai ușoară a  informațiilor și experimentarea practică a acestora”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Cluj.

Comenteaza