Câţi bani aduce Roxette pentru Cluj Arena
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 18 Iul 2012, 10:54
- Eveniment
- Ascultă știrea

Administratorul Cluj Arena spune că gazonul şi pista de atletism vor fi acoperite cu materiale speciale pentru a fi protejate de mulţime, iar bilete la recitalul trupei suedeze se vor putea cumpăra până în ultimul moment. Directorul Radu Raţiu anunţă că până acum s-au vândut 20.000 de bilete şi că alte 5.000 vor fi cumpărate până la ora concertului.
Conducerea societăţii clujene continuă negocierile cu agenţiile de impresariat, urmând ca în câteva săptămâni să fie anunţat un nou concert important, care se va desfăşura undeva în toamnă, a explicat Raţiu. Între timp la stadion se fac pregătiri pentru concertul cu Roxette: amenajarea scenei, acoperirea gazonului şi a pistei de atletism. Directorul societăţii Cluj Arena afirmă spune că a insistat ca organizatorii concertului să utilizeze materiale speciale pentru a proteja cât mai bine pista de atletism şi gazonul.
„Sper că lucrurile vor evolua foarte bine şi că vom fi cu toţii mulţumiţi. Din partea organizatorilor acestui eveniment (compania Emagic) mai aştept şi alte propuneri de concerte. Oricum, suntem în negocieri şi cu alte firme de impresariat, aşa încât, în toamnă să putem organiza un concert rock", a spus Raţiu. El a explicat că ideal ar fi ca astfel de concerte să fie cât mai multe, însă potenţialul municipiului Cluj-Napoca nu permite organizarea a mai mai mult de două sau trei astfel de evenimente de anvergură.
„Noi suntem în concurenţă atât cu Bucureştiul, cât şi cu alte oraşe mari din Europa. O trupă mare nu vine în Cluj dacă nu-i poţi oferi un onorariu substanţial. Prin urmare, firmele care organizează astfel de evenimente nu riscă să angajeze o trupă dacă nu au garanţia că vor avea un public numeros, care să le aducă veniturile necesare. Este evident că publicul din Bucureşti va fi cu mult mai numeros decât cel din Cluj-Napoca. De aceea, noi trebuie să ne organizăm şi să ne adresăm publicului din tot Ardealul pentru a putea concura cu Bucureştiul", a menţionat Raţiu. Suma de 37.000 de euro, care va reveni societăţii Cluj Arena de pe urma acestui concert, este nesemnificativă în raport cu cheltuielile lunare pentru funcţionarea stadionului.
„Pentru ca stadionul să poată funcţiona avem nevoie de 40-45.000 de euro pe lună. Şi asta este mult mai puţin comparativ cu suma pe care o plăteam la început, de 60.000 de euro", a explicat oficialul clujean. El afirmă că după renegocierea contractului de energie şi după ce unele servicii de mentenanţă au fost preluate de personalul societăţii, situaţia s-a mai îmbunătăţit. „Şi la iarnă vom reuşi să menţinem acestă sumă, pentru că nu mai sunt cheltuielile pe care le aveam iarna trecută, dar ideea este că oricum avem nevoie de cât mai multe evenimente care să ne genereze profit", a spus directorul Raţiu.
Marcă înregistrată la OSIM
Cluj Arena este stadionul reprezentativ al municipiului Cluj-Napoca, finalizat în 2011, fiind construit pe locul vechiului Ion Moina. Proprietar este Consiliul Judeţean, obiectivul fiind administrat de societatea Cluj Arena SA. Cea mai importantă întrebuinţare a arenei o reprezintă partidele de fotbal, dar stadionul poate susţinute şi concerte şi competiţii de atletism. Compus din două tribune şi două peluze, acesta are o capacitate de 30.020 locuri, majoritatea acoperite. Fiind construită la cele mai înalte standarde, noua arenă este cotată ca fiind un stadion din categoria UEFA Elite. În 2011 numele său a devenit marcă înregistată, prin înscrierea sa în registrul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).