Ce SCHIMBĂRI aduce noul an şcolar 2022-2023: FĂRĂ teze, FĂRĂ atâtea note, FĂRĂ exmatriculări

Ce SCHIMBĂRI aduce noul an şcolar 2022-2023: FĂRĂ teze, FĂRĂ atâtea note, FĂRĂ exmatriculări

Școala a debutat în 5 septembrie, nu așa cum eram obișnuiți, în 15. Aceasta ar fi doar prima și cea mai mică schimbare a anului şcolar 2022-2023 care va aduce un lung șir de schimbări: școală pe 5 module, fără teze, mai puține note, fără exmatriculări. 

Anul şcolar 2022 – 2023 începe luni şi se va încheia în 16 iunie 2023, pentru majoritatea claselor. Elevii din clasele a VIII-a vor termina cursurile în 9 iunie 2023, iar cei din clasele a XII şi a XIII-a în 2 iunie.

Structura anului şcolar:
- cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022;
- vacanță: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022;

- cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022;
- vacanță: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023;

- cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz;
- vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023;

- cursuri: de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023;
- vacanță: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023;

- cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023;
- vacanță: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Tezele nu vor mai fi obligatorii

Totuși, orice profesor poate susţine teze, în cazul în care consideră necesar pentru evaluarea elevilor. Pe durata anului şcolar dascălii trebuie să facă evaluarea continuă a elevilor, dar numărul de note va fi mai mic, iar la finalul anului va exista o singură medie a fiecare materie.

Numărul de note va depinde de numărul de ore din programa şcolară. Pentru o materie care se predă de două ori pe săptămână, profesorul trebuie să acorde cel puţin cinci note într-un an şcolar.

Plan individual de învăţare pentru fiecare elev

Au mai fost introduse şi alte modificări începând cu acest an şcolar. De exemplu, fiecare elev va avea un plan individual de învăţare, dar deocamdată nu se ştie exact cum va arăta acesta.

Fără exmatriculări

Transferul elevilor de la o unitate şcolară la alta se va accepta doar în situaţii excepţionale, iar elevii nu vor mai putea fi exmatriculaţi.

”Săptămâna verde”

Pe lângă ”Şcoala altfel” a fost introdusă şi ”Săptămâna verde”, în care se vor organiza activităţi de protejare a mediului şi de conştientizare a schimbărilor climatice. Cele două au loc în perioada 27 februarie— 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare.

Măsuri sanitare

După doi ani de pandemie, în care de multe ori cursurile au fost suspendate, fie din cauza incidenţei, fie din cauza cazurilor de coronavirus confirmate în şcoală sau în clasă, nouă an şcolar debutează fără măsuri sanitare excepţionale.

Şcolile pot organiza festivităţi de deschidere, la care prezenţa părinţilor şi a bunicilor nu este restricţionată. De asemenea, familiile pot intra în sălile de clasă, ceea ce nu s-a întâmplat în ultimii doi ani şcolari.

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, anunţa recent că masca de protecţie ”va fi recomandată, nu va fi impusă”. Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii a emis o serie de recomandări, având în vedere şi sezonul gripal.

Reguli de igienă

- igiena mâinilor: spălarea frecventă a mâinilor şi/sau dezinfecţia lor (înainte de intrarea în clasă, înainte de masă, după utilizarea toaletei, după tuse/strănut, ori de câte ori e necesar);
- igiena respiratorie: tuse, strănut în şerveţel de unica folosinţa sau în plica cotului, aruncarea şerveţelului la gunoi imediat după folosire, spălarea/dezinfecţia mâinilor după tuse/strănut;
- igiena în clase: aerisirea frecventa a sălilor de clasă (păstrarea ferestrelor deschise ori de câte ori este posibil sau aerisirea cel puţin 10 minute după fiecare oră de curs), curăţenia şi dezinfecţia suprafeţelor şi obiectelor din unităţile de învăţământ înaintea începerii cursurilor;
- evitarea schimburilor de obiecte personale.

Reducerea transmiterii virusurilor respiratorii

- purtarea măştii în spaţiile închise aglomerate, slab ventilate;
respectarea distanţării fizice de minim 1,5 metri în timpul cursurilor, dacă e posibil;
- informarea periodică a părinţilor de a nu trimite la scoală copilul atunci când se confruntă cu simptome de viroza respiratorii, dureri în gât;
- personalul didactic şi nedidactic cu simptome respiratorii va evita intrarea în colectivitate;
- realizarea zilnică la prima oră de curs, de către cadrul didactic, a unei inspecţii vizuale a elevilor prezenţi în clasă cu scopul identificării unui eventual elevul bolnav care prezintă semne de febră/boală infecto-contagioasă (faţă congestionată, tuse, etc).
- în cazul identificării unui elev cu semne de boală transmisibilă respiratorie, se recomandă izolarea lui faţă de restul clasei şi informarea părinţilor în vederea îndrumării către un medic şi asigurarea tratamentului specific;
- anunţarea conducerii şcolii, de către părinţi/cadrele didactice, în cazul confirmării unui caz cu SARS-CoV-2 sau gripă.

Comenteaza