Clujul, dat ca exemplu de Gabriela Firea lui Nicuşor Dan în problema autobuzelor din Capitală
Primarul Nicuşor Dan vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric, lung de 12 metri, în condiţiile în care primăria Cluj-Napoca a plătit 570.000 de euro, acuză fostul edil Gabriela Firea.
„Noul primar din București vrea să plătească aproape 740.000 de euro pentru un autobuz electric, lung de 12 metri! Nimeni nu pare deranjat! Sau scandalizat! Ministerul Dezvoltării tocmai a cumpărat 56 de autobuze electrice, lungi de 18 metri, cu aproape 750.000 de euro bucata, produse în Turcia, dar nimeni nu mai ţipă! Da, din Turcia! Nu din Germania, Austria, Franta etc!
La Timişoara şi Braşov acum sunt primari de la USR+ şi totul e bine... Oare aşa va fi şi la Bucureşti? Oricum, în viziunea noului primarului general un autobuz mai scurt cu 6 metri trebuie să fie mai ieftin cu doar 10.000 de euro”, scrie pe Facebook Gabriela Firea, potrivit Mediafax.
Fosta primăriță afirmă că, în mandatul sau, s-a încercat de două ori achiziţia a 100 de autobuze electrice pentru 14 trasee din Capitală.
„S-au prezentat ofertanţi din Turcia, China, Germania şi România. Ofertele fie nu au respectat caietul de sarcini, fie preţul a fost mult peste valoare estimată. Noi ofeream aproape 570.000 de euro pentru un astfel de autobuz, preţ stabilit printr-un studiu de oportunitate făcut cu specialişti BERD.
Ştiţi cât a plătit în 2019 Municipiul Cluj-Napoca pentru un autobuz electric de 12 metri? Puţin peste 570.000 de euro! Da, pentru celebrele autobuze mov. E totul public şi verificabil! În doar trei ani, autobuzele electrice de pe piaţă s-au scumpit cu 180.000 de euro? Se scumpesc şi acestea din pix şi vorbe, aşa cum este intenţia şi cu tramvaiele produse la Arad?”, adaugă Firea.
Fostul primar general al Capitalei aminteşte că în mandatul său au fost cumpărate autobuze euro6 şi hibrid. „Trecând peste toate calomniile care mi-au fost aduse în mandat, cum ar fi arătat transportul în comun din Capitală dacă nu s-ar fi cumpărat cele 400 de autobuze EURO 6, „turcismele” turcoaz? Sau dacă nu ar fi fost achiziţionate cele 130 de autobuze hybrid Mercedes, cele verzi? Acum, nu doar că se cumpără mai scump, dar se şi scot de pe traseu autobuze, atât din Bucureşti, cât şi din Ilfov, astfel încât călătorii circulă mai greu, stau mai mult în staţii, şi suporta aglomeraţie. Din rău în mai rău, asta aduc primarii şi consilierii USR şi PNL în Bucureşti”, conchide Firea.