Idei pentru Clujul turistic. Telegondolă, muzeu al figurilor de ceară, aplicaţie-ghid

Idei pentru Clujul turistic. Telegondolă, muzeu al figurilor de ceară, aplicaţie-ghid
Clujenii mai pot propune proiecte pentru oraş, în cadrul programului de bugetare participativă derulat de municipalitate şi care însumează fonduri de 2 milioane de euro, până în 20 august.

O bună parte din proiectele propuse vizează Clujul turistic. Printre cele mai noi idei înscrise se numără implementarea unui sistem de tip telegondolă, deschiderea unui muzeu al figurilor de ceară şi crearea unei aplicaţii mobile pentru principalele obiective turistice din oraş. 

Alexandru Albacan propune implementarea unui sistem de tip telegondolă, care să facă legătura între două zone de agrement: Parcul Central şi Cetăţuie. "O instalaţie simplificată, cu câteva cabine de transport". Bugetul propus: 150.000 de euro. 

Un muzeu al figurilor de ceară este propunerea lui Marius Oprea. "Muzeul de ceară constă într-o colecție de figuri de ceară ce reprezintă oameni faimoși din istorie sau personalități moderne în cadre realistice, purtând haine adevărate. Figurinele de ceară sunt la scara de 1/1 și pot fii folosite pe post de detalii de fundal. În toate marile orașe ale lumii găsim muzee cu personaje locale, naționale sau internaționale.

Clujul poate fi primul oraș din România care ar putea inaugura un astfel de muzeu. Personaje care ar putea să facă parte din acest muzeu ar fi: Contele Dracula, Gheorghe Hagi, Nadia Comăneci, Emil Racoviță, Ana Aslan, Henri Coandă, Nicolae Ceaușescu, Matia Corvin sau alte personaje cu impact fie din istorie fie din prezent".

Daniel Barna crede că ar fi utilă crearea unei aplicaţii mobile pentru principalele obiective turistice din oraş. Buget estimativ: 50.000 de euro. "Îndrepţi camera telefonului spre orice obiectiv important, clădire, pod, stradă, monument şi îţi apar datele esenţiale sau aprofundate scrise sau audio, în mai multe limbi. Aplicaţia îţi recomandă cele mai importante puncte de vizitat.

Ca utilizator poţi alege mai multe teme sau trasee de urmărit: tradiţional, gurmand, istoric, distractie, belvedere, shopping. Utilizatorul alege şi modul de prezentare: glumeţ, academic, secrete, ponturi, bârfe. Localurile, firmele care vor fi cuprinse în aplicaţie vor da un discount de 5% utilizatorilor care au ajuns cu ajutorul ghidului la ele şi vor plăti o taxă pentru includere în aplicaţie, bani folosiţi pentru întreţinerea acesteia". 

Proiectele clujenilor pot fi depuse până în 20 august, iar cele care obțin cel mai mare număr de voturi vor fi implementate de către Primăria Cluj-Napoca începând cu 2018. Este primul proces de bugetare participativă online din România, prin care municipalitatea urmărește implicarea directă în luarea deciziilor privind proiectele orașului a tuturor celor care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca și au cel puțin 18 ani.

Comenteaza