Video Foto Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duse pe apa sâmbetei

Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duse pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei
Șocant! Drumul care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale. Sute de milioane de lei duși pe apa sâmbetei

Drumul Național 1C care leagă Dejul de Baia Mare a luat-o la vale, din nou. De data aceasta însă problema este mult mai grava, astfel că o porțiune lungă de câțiva metri de șosea s-a surpat, formându-se un „crater” adânc de peste 2 m.

În momentul de față, circulația se desfășoară pe un singur sens în zona Pasului Mesteacăn. Lucrările de reabilitare a Drumului Național 1C între Dej și Baia Mare au început în 2009 și au fost executate de firma spaniolă FCC.

În 2014, constructorul trebuia să predea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) o șosea reabilitată total, contra sumei de 241 de milioane de lei la care s-a adaugat taxa pe valoarea adăugată. În 2013 însă, înainte cu doar câteva luni de termenul final, când cu toții credeau că în sfârșit traficul spre nordul țării se va putea efectua în conditii civilizate, au apărut problemele.

În zona Pasului Mesteacăn au apărut fisuri adânci în stratul de asfalt. Constructorul a încercat să remedieze problema la început printr-un nou strat de asfalt, fără însă a lucra la cauza acestor surpări. Terenul a continuat să fie instabil și astfel, în încercarea de a rezolva problema cât mai repede, dar fără costuri prea mari, firma spaniolă a ținut închis un sens de circulație timp de peste un an.

Între timp, termenul de execuție a lucrărilor a expirat, iar drumul a fost adus la „perfecțiune” doar din punct de vedere al aspectului, nu și a calității. Fisurile din asfalt au devenit în timp crăpături, iar mai apoi au apărut și denivelările.

Un sens de circulatie a fost închis din nou și au avut loc lucrări ample, dar care nu au mai fost finalizate. Încet, încet utilajele firmei de construcții au fost mutate din zonă și au rămas doar indicatoarele rutiere care îi obligau pe șoferi să ocolească porțiunea respectivă de drum.

Zilele trecute inevitabilul s-a produs. Drumul a cedat în mai multe locuri, și o porțiune de câțiva metri pătrați s-a surpat și a căzut cu tot cu asfalt și terasament în râpa din apropierea șoselei. Reprezentanții CNAIR nu au putut fi contactați până la această oră pentru a oferi un punct de vedere, conform dejeanul.ro.

Comenteaza