Un tronson de autostradă de lângă Cluj, finanţat din bani UE, aşteaptă de 7 luni licitaţia: "Incompetență sau rea-voință din partea CNAIR"

Un tronson de autostradă de lângă Cluj, finanţat din bani UE, aşteaptă de 7 luni licitaţia: "Incompetență sau rea-voință din partea CNAIR"

Comisarul European pentru Politică Regională Corina Crețu a trimis, recent, o scrisoare ministrului Lucian Șova în care își exprimă îngrijorarea cu privire la situația actuală a investițiilor din domeniul transporturilor.

La jumătatea exercițiului financiar 2014-2020, singurele proiecte care înaintează sunt cele nefinalizate din ciclul de finanțare precedent, iar cele noi, bine pregătite, capabile să atragă în timp util fondurile comunitare disponibile, se lasă așteptate.

"Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este un exemplu perfect pentru implementarea dezastruoasă a proiectelor și pentru incapacitatea de a îndrepta greșelile din trecut. Din incompetență sau rea-voință, sabotează sistematic absorbția fondurilor comunitare prin lansarea de proiecte total nepregătite, iar cele care sunt mature stau la sertar. Acest fapt incalificabil ar trebui să devină subiect de siguranță națională.

Un astfel de exemplu este Autostrada Transilvania (A3), tronsonul dintre Nădășelu și Suplacu de Barcău, segment pe care UE a acceptat să îl finanțeze. Aici studiul de fezabilitate a fost actualizat la un nivel corespunzător în ultimii doi ani, având în plus și acord de mediu recent obținut. Deși Ștefan Ioniță (fostul șef CNAIR) a anunțat în luna octombrie 2017 că documentația pentru proiectarea și execuția sectorului respectiv a fost transmisă la ANAP, nici până astăzi (au trecut 7 luni) licitația nu a fost publicată", spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API). 

Țările din jurul nostru își dezvoltă infrastructura pe bani europeni într-un ritm accelerat, dar conducătorii români preferă să perpetueze incompetența, lipsa de profesionalism și indolența, conchid cei de la ONG-ul pentru infrastructură. 

Comenteaza