Urbanism 2013: zeci de apartamente în loc de garaje şi poduri
- Scris de Nicoleta Nap
- 16 Apr 2013, 23:45
- Eveniment
- Ascultă știrea
Cele cinci blocuri pe care le construieşte firma D&M Construct SRL pe strada Mircea Eliade, la numărul 26, au fost autorizate de Primăria Cluj-Napoca în mai 2012, cu regim de înălţime „demisol, parter plus două etaje", având în vedere că este o zonă de case. Însă, socoteala de pe hârtie nu se potriveşte cu cea din târg. ZIUA de CLUJ a fost sesizată, în decembrie 2012, de vecinii nemulţumiţi de faptul că Susan nu respectă autorizaţia de construire, când, la faţa locului se putea observa că în podurile blocurilor era mascat, practic, încă un nivel pentru apartamente.
La vremea respectivă, Ion Daniel Susan spunea că, de fapt, compartimentarea podurilor este o eroare de proiectare ce va fi remediată. „Tot ceea ce nu a fost conform proiectului aprobat de autorităţi dintr-o eroare de proiectare, atunci când am fost sesizaţi şi amendaţi am luat măsuri de intrare în legalitate", spunea Susan. Amintim, în acest context, că vecinii ansamblului imobiliar, respectiv familia Mureşan, a căror casă este „flancată" de blocuri, a făcut numeroase adrese la Primăria Cluj-Napoca, dar şi la Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru a afla în baza cărui act se ridică al treilea etaj al blocurilor. Cu toate că angajaţii primăriei au transmis iniţial, fără a face verificări, că "podul proiectat şi autorizat este neamenajabil", vecinii au sesizat Inspectoratul de Stat în Construcţii, Direcţia Regională în Construcţii Nord Vest, iar în urma unui control reprezentanţii instituţiei au constatat că „se efectuează lucrări de compartimentare a podurilor, nerespectându-se prevederile autorizaţiilor de construire" şi că „decizia menţinerii sau desfiinţării lucrărilor executate revine administraţiei publice locale". Până la urmă, primăria i-a aplicat firmei lui Susan o amendă de 30.000 de lei. În decembrie 2012, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca arăta că "beneficiarul a revenit la forma iniţială autorizată desfiinţând pereţii interiori din incinta podului pe care intenţiona să-l transforme în mansardă, lucru neprevăzut în autorizaţie". După patru luni, nu doar că podurile s-au transformat în mansarde compartimentate, dotate cu ferestre tip Velux, ci şi garajele au fost dotate cu ferestre, muncitorii încercând să mascheze apartamentele de la demisol cu folie de plastic închisă la culoare.
Reporterii ZIUA de CLUJ i-au surprins pe muncitori în toiul lucrărilor, respectiv îndepărtând ţiglele deja aşezate pe acoperiş pentru a face loc ferestrelor de la mansarda unui bloc. Practic, fiecare imobil poate "câştiga" în plus câteva apartamente la demisol şi alte câteva la mansardă. Fiind cinci blocuri, deja se pot valorifica în plus câteva zeci de apartamente.
"În mod normal e ilegal ceea ce face aici, din moment ce nu mai sunt garaje. Sunt apartamente în loc de garaje, la fel şi în aşa-zisul pod. În total, după un calcul sumar, sunt 80 de aparatamente în plus. Şi cum se va desfăşura tarficul în zonă? S-a avut în vedere acest lucru? Acum DNA ar trebui să lucreze", a spus Sorin Mureşan, a cărui casă se află la câţiva metri distanţă de blocuri, fiind practic înconjurată de acestea.
Un alt vecin al ansamblului, Ioan Mocan, proprietarul unei case, s-a arătat la fel de deranjat de faptul că Susan nu respectă autorizaţia de construire. Acesta a spus că în apropiere mai există un ansamblu de blocuri, cu două etaje, care respectă prevederile legale. Mocan a povestit că i-a întrebat pe reprezentanţii firmei D&M Construct SRL de ce nu construiesc luând exemplu de la investitorul de alături, însă răspunsul l-a consternat. "Mi-au zis că ei au bani şi le fac oricât de înalte vor", a relatat Ioan Mocan.
Reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca au declarat că se vor lua măsuri faţă de dezvoltatorull imobiliar în cazul în care se vor constata nereguli.
"Dacă există discordanţe între autorizaţie şi ce s-a construit se vor lua măsuri legale, respectiv dispunerea de intrare în legalitate prin desfiinţare şi amendă de până la 10.000 de lei", a spus Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al primăriei clujene. Întrebat cum explică faptul că podul este plin de ferestre, iar în locul garajelor au apărut apartamente, Ion Daniel Susan a negat că blocurile ar fi mansardate. "Alea sunt poduri, iar jos vor fi parcări", a spus Susan. Întrebat dacă parcările vor avea geamuri, acesta a spus că da şi a refuzat să explice cum vor intra maşinile viitorilor locatari în spaţiile respective.