HAOS cu zboruri anulate și întârziate la Cluj. Ce spune conducerea Aeroportului

HAOS cu zboruri anulate și întârziate la Cluj. Ce spune conducerea Aeroportului
| Foto: arhiva

Venirea verii și a zborurilor charter provoacă mari probleme pe mai toate aeroporturile, inclusiv pe cel de la Cluj. Zeci de zbouri sunt anulate, amânate sau au întârzieri de câteva ore bune. Conducerea „aerogării” clujene spune că situația este la fel pe toate aeroporturile din Europa.

Doar în ultimele 4-5 zile, pasagerii Aeroportului Internațional Avram Iancu din Cluj au trecut prin momente care i-au adus cu adevărat în pragul exasperării.

De exemplu, zborul de Nisa operat de compania Wizz Air, programat luni seară, a ajuns să fie anulat până la urmă, după mai multe amânări succesive. Pasagerii nu au fost anunțați ce urmează să se întâmple cu ei, dacă li se va pune la dispoziție o altă aeronavă sau nu.

Totodată, zborurile spre Bergamo și Valencia, operate de aceeași companie low-cost, au decolat luni seară cu întârzieri de peste 5 ore. Situația se repetă aproape zilnic în ultima perioadă.

ZIUA de CLUJ a contactat conducerea aeroportului clujean pentru a afla mai multe detalii despre aceste incidente nefericite care strică planurile și vacanțele oamenilor.

Întârzierile de pe Aeroportul Cluj se datorează, în principal, întârzierilor la nivelul Europei. Spațiul aerian a fost foarte aglomerat. Au fost și condiții meteorologice în Europa care au determinat aceste întârzieri și aglomerarea spațiului aerian. În România, și pe Cluj, s-au transmis aceste întârzieri. După cum se cunoaște, piloții au un program destul de strict în ceea ce privește orele de muncă și cele de odihnă. Au fost cazuri când au ieșit din orele de muncă și au determinat ca unele zboruri să fie anulate pe motiv de lipsă echipaj.

Sperăm să se atenueze problema în perioada următoare. Noi colaborăm cu EuroControl (Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene), cu companiile aeriene, dar nu depinde de aeroporturi. Îi rugăm pe pasageri să se informeze la companiile aeriene, la agentul de unde și-au cumpărat biletul pentru a vedea exact stadiul zborului, să-și ia în bagajul de mână obiecte esențiale, precum medicamente sau apă”, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj.

Comenteaza