Brățara „Butonul Roșu” va fi livrată de Poșta Română. Cum funcționează și cine se poate abona?
Compania Naţională Poşta Română a devenit, din 1 octombrie 2022, partener în dezvoltarea, la nivel naţional, al sistemului de alertă Butonul Roşu.
Este vorba despre un serviciu complementar celui de urgenţă 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi rurale sau izolate, din România.
Astfel, prin folosirea acestei brăţări, abonaţii Butonul Roşu pot primi asistenţă personalizată sau ajutor în situaţii de urgenţă medicală şi securitate.
La o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS, beneficiarul este identificat, Dispeceratul Medical de Urgenţă primeşte accesul la datele medicale ale pacientului, iar în cazul urgenţelor majore apelează 112, potrivit comunicatului.
„În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice (autorităţi şi insituţii publice care oferă servicii de asistenţă socială comunitară persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical şi social) le vor încheia cu Poşta Română, factorii poştali se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor, îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical şi factorii de risc, îi vor instrui şi le vor da în folosire brăţara împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea şi asistenţa la distanţă”, se mai arată în comunicat.
Serviciul Butonul Roşu a fost implementat, în 2015, în Bucureşti, iar un an mai târziu, a fost extins şi în alte localităţi, pentru 400 de beneficiari.