Suzuki Vitara, legenda merge mai departe (P)

Suzuki Vitara, legenda merge mai departe (P)
Intre SUV-urile de mici dimensiuni pe care le regasim in oferta actuala pe piata autohtona, Suzuki Vitara iese in evidenta chiar si doar la o privire sumara.

Iar acest lucru nu se datoreaza dimensiunilor prea mici sau prea mari, designului prea incărcat ori prea simplist şi nici măcar optiunilor la nivel de dotari. Motivul este acela ca ofera exact ce trebuie sa ofere o masina de acest tip la un pret corect.

Noul Vitara, spunem noul desi modelul a fost lansat in vara 2015, aduce cu el si evidente plusuri din punct de vedere al tehnicii si dotarilor. Sa incepem insa cu tinuta de drum.

Experienta noastra de drive-test s-a desfasurat, pe segmentul de off-road, pe o scurta portiune de drum ce leaga catunul Ic Ponor de Padis. Pentru cei ce nu cunosc traseul, e deajuns sa spunem ca acesti 11 km au ramasi orfani in proiectul de refacere a tramei stradale ce traverseaza Padisul, drumul de munte este ce a ramas din drumul construit in 1969, fara absoult nicio reparatie ulterioara.

Indiferent de suprafata drumului, Vitara ofera o aderenta excelenta; nu este nevoie de metode speciale de condus sau de operatiuni speciale. Incepând cu tehnologia imbunatatita ALLGRIP 4WD, mecanismele sofisticate ale Vitara fac din condus o adevarata placere. Modelul 1,6 benzina ALLGRIP testat dovedeste o ambivalenta a abordarii traseelor de drum pe asfalt si macadam, experienta pe acesta din urma dovedindu-se, poate, una dintre cele mai placute intre masinile de aceeasi clasa. Suspensia e exact atat de rigida cat trebuie si, in combinatie cu o directie supla si foarte manevrabila, confera conducatorului o senzatie de confort si siguranta la o viteza relativ mare, pe trasee de macadam pe care, la aceeasi viteza, alte modele le abordeaza cu unele probleme.

O garda la sol medie, de 185 cm, permite Vitarei accesul pe teren accidentat, in acelasi timp, nu cu un grad de denivelare prea mare, evident. Sistemul de 4X4 selectiv ofera insa patru optiuni (snow-mud, sport, lock si auto) ceea ce e suficient pentru nevoile cotidiene dar si pentru un amator de experiente in afara asfaltului. Nu este un off-road pur sange, sa nu uitam. Asistenta la pornirea din rampa (Hill Hold Control) in combinatie cu cel de asistenta la coborarea in panta (Hill Descend Control) usureaza mult in momentele critice, traseul ales fiind parcurs fara absolut nicio problema reala.

La drum intins insa, compenseaza prin placerea de a o conduce. Motorul, transmisia si componentele trenului de rulare functionează impreuna in unitate pentru a oferi performanta superioară. Fiecare componenta o pune in valoare si o completeaza pe cealalta pentru o performanta totala, integrata, uneori puternica, alteori sportiva. Raportul de transmisie a fost conceput atat pentru economie de carburant cat si pentru performanta de conducere. In plus, au fost incorporate diferite inovatii pentru a optimiza schimbarea treptelor de viteza si pentru a crea o senzatie lina. Rigiditatea sporita a carcasei cutiei de viteze suprima zgomotul si vibratia. In cazul nostru, motorul de 1600 cmc benzina, cu un maxim de 120 CP la 6000 rpm se dovedeste agil, cu raporturi lungi ale cutiei de viteze, permitand chiar si o maniera de conducere sportiva, la nevoie. Sistemul de cruise control adaptiv cu limitator de viteza face din condusul pe autostrada o activitate ce nu presupune aproape niciun efort. Masina reduce viteza la nivelul celei a autovehiculului ajuns din urma urmanda ca, la semnalizarea si incadrarea pe banda de viteza, sa accelereze din nou pana la valoarea presetata.

Adevarata placere de condus este insa si mai evidente in mediul urban. Directia se dovedeste inca odata cel mai bun prieten, aici puterea motorului se simte mai bine in demaraje de pe loc, masina e sprintena si, cu o lungime de 4,175 cm si latime de doar 1,775 cm, parcarea nu va fi niciodata o problema. Sistemul autonom de asistenta la franare (Radar Brake Support) atentioneaza vizual si acustic la o franare brusca a autovehiculului din fata, facand imposibila accelerarea masinii. Daca probabilitatea unei coliziuni creste, sistemul activeaza asistenta la franare care mareste forta de franare in timpul franarii bruste. Daca sistemul determina ca o coliziune este iminenta, franeaza in mod automat. Cu trei trepte de variatie a distantei la care se activeaza si cu posibilitatea anularii acestuia, devine un back-up solid pentru conducatorii auto in traffic urban intens. Luminile de zi cu led, sistemul Auto Stop & Start Motor (dezactivabil) impreuna cu sistemul multimedia extrem de preformant, cu ecran de 7 inch, conectivitate smartphone, Bluetooth, USB, slot SD card si camera de mers inapoi, la care se adauga, optional, senzorii de parcare, completeaza un pachet tehnic complet pentru orice pretentios. Dar probabil "la piece de resistance" o costituie ceasul analogic pozitionat la mijlocul zonei superioare a plansei de bord, o nota de creativitate clasica intr-un amalgam de tehnologii de ultima ora. Probabil semnatura generatiei actuale Suzuki Vitara.

Nu in ultimul rand, trebuie sa amintim cele ca cele 5 stele Euro NCAP obtinute in cadrul testelor de siguranta, sistemul de airbag-uri frontale, laterale, cortina si pentru genunchi la sofer si tehnologiile de protectie si preventie in cadrul accidentelor enumerate mai sus fac din Suzuki Vitara una dintre cele mai sigure masini din clasa sa si nu numai.

Am lasat intentionat la finalul materialului argumentul suprem in favoarea unei alegeri Vitara pentru o achizitie urmatoare, tocmai pentru a nu-i umbri realele calitati si a nu face din acest proces de alegere un act subiectiv. Lovitura de gratie pe care Vitara o da concurentei pe segmentul dat e, fara-ndoiala, pretul Cu un pret de pornire de doar 13.650 Euro si un pret al variantei prezentate de doar 16.750 Euro, Suzuki se pozitioneaza confortabil in Pole position pentru un viitor titlu de "Cel mai vandut model al clasei".

 

 

Comenteaza