Viteza contează mai mult decât preţul pentru serviciile de Internet în Europa

Viteza contează mai mult decât preţul pentru serviciile de Internet în Europa
Aproape jumătate dintre utilizatorii de internet din Europa doresc să își modernizeze conexiunea la internet sau să își schimbe furnizorul pentru a beneficia de o viteză de conexiune mai mare, arată un studiu Eurostat.

Conform celui mai recent sondaj la nivelul UE privind modul în care europenii folosesc internetul, criteriul principal al utilizatorilor de internet se conturează a fi viteza de acces la internet. Aproape jumătate (45 %) din gospodăriile europene și-ar moderniza abonamentul de internet sau ar schimba furnizorul pentru a avea o viteză în bandă largă mai mare, criteriu care ajunge din urmă prețul în cursa celor mai importanți factori în alegerea serviciilor de internet.

„Consumatorii vor din ce în ce mai mult ca internetul să fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmări materiale video", explică Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene. "Pentru cei care desfășoară o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. În prezent, consumatorii sunt atenți atât la viteză, cât și la preț atunci când își aleg furnizorul".

De asemenea, sondajul a relevat că peste jumătate (54%) din gospodării își limitează apelurile de telefonie mobilă, naționale și internaționale, din motive legate de costuri. „Suntem în era telefoanelor inteligente, în care serviciile mobile de înaltă calitate sunt o parte esențială a vieții de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumătate din populație să își limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor și este inacceptabil ca lipsa unei piețe unice conectate să încurajeze aceste limitări", mai spune Kroes. Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scădere de 11 % (de la 60 % la 49 %) a numărului de persoane preocupate de costul apelurilor în alte rețele decât propriile lor rețele naționale. Acest lucru arată clar că eforturile Comisiei de a reduce tarifele de terminare a apelurilor mobile au un efect pozitiv pentru consumatori.

20 % dintre respondenții la studiu au declarat că uneori este dificil să acceseze conținut online sau că aplicațiile de pe telefoanele mobile se blochează (în creștere cu 4 puncte procentuale față de decembrie 2011). Această situație este mai des întâlnită atunci când respondenții încearcă să urmărească materiale video (42 %), să asculte muzică (22 %), să descarce conținut video gratuit (22 %), să urmărească evenimente transmise în direct (20 %) sau să joace jocuri online (19 %).

Un motiv de îngrijorare îl reprezintă și calitatea sunetului. Numai 38 % dintre respondenți au afirmat că telefoanele lor mobile au o calitate a sunetului foarte bună, comparativ cu 49 % pentru telefoanele fixe și 25 % pentru apelurile efectuate prin intermediul internetului.

Alte cifre:

  • 44 % dintre gospodării au cel puțin un abonament de internet mobil (în creștere față de 30 % în 2012).
  • 45 % dintre gospodării cumpără un pachet de servicii de comunicații (de exemplu, o combinație de servicii de televiziune, telefonie, internet în bandă largă, mobile) de la același furnizor (45 % în anul anterior).
  • 40 % (dintre cele 45 % de gospodării care cumpără un pachet de servicii) iau în calcul schimbarea furnizorului de servicii, dar 29 % sunt de părere că nu este ușor să compare condițiile pachetelor.

Ancheta pe teren pentru acest sondaj s-a încheiat în martie 2013. Au fost intervievați la domiciliu 27.786 de respondenți din diferite grupuri sociale și demografice ale populației UE. Întrucât ancheta pe teren a avut loc înainte de data de 1 iulie 2013, când Croația a aderat la Uniunea Europeană, rezultatele sunt prezentate pentru UE 27 și Croația, iar mediile europene se referă doar la UE 27.

Comenteaza