Foto Modernizarea Podului Garibaldi, motiv de dispută politică: ”Administrație responsabilă” vs. ”lozinci și mofturi”

Modernizarea Podului Garibaldi, motiv de dispută politică: ”Administrație responsabilă” vs. ”lozinci și mofturi”
sursa - https://www.facebook.com/dan.stefan.tarcea
Modernizarea Podului Garibaldi, motiv de dispută politică: ”Administrație responsabilă” vs. ”lozinci și mofturi”
Modernizarea Podului Garibaldi, motiv de dispută politică: ”Administrație responsabilă” vs. ”lozinci și mofturi”
Modernizarea Podului Garibaldi, motiv de dispută politică: ”Administrație responsabilă” vs. ”lozinci și mofturi”
Modernizarea Podului Garibaldi, motiv de dispută politică: ”Administrație responsabilă” vs. ”lozinci și mofturi”

Viceprimarul Clujului Dan Ștefan Tarcea îi răspunde lui Viorel Băltărețu la atacurile lansate de acesta cu privire la proiectul de infrastrictură din cartierul Grigorescu. 

Proiectul Podului Garobaldi provizoriu e atacat de politicianul USR Viorel Băltărețu. Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea consideră că atacurile USR sunt parte dintr-un mesaj electoral, care nu ține cont de nevoile reale ale orașului. ”Pentru noi cartierul Grigorescu înseamnă oameni și soluții, nu lozinci, promisiuni și mofturi USR-iste.

Am văzut că pentru unii politicieni Podul Garibaldi nu este un proiect de infrastructură vital, ci doar o armă electorală. Doar că realitatea din teren nu poate fi schimbată cu postări pe Facebook. Viorel Băltărețu e exemplul perfect al politicianului de moment. Îmi aduc aminte foarte bine de ședința Consiliului Local din aprilie 2024, când am votat indicatorii pentru Podul Garibaldi. Atunci spunea că proiectul e ”prea scump” și cerea retragerea lui de pe ordinea de zi. Azi îl vinde ca pe o ”mare viziune”. Două poziții opuse, același om, dar cu discurs schimbat după interesul de moment.

USR-ul clujean a demonstrat și acum același lucru: critică orice, nu îți asumă nimic și promite imposibilul. Pentru ei, administrația nu înseamnă muncă, ci spectacol pe Facebook. Podul provizoriu nu e un ”moft”, ci singura soluție care asigură fluența traficului pentru oamenii din Grigorescu și pentru toți cei care trec prin zonă pe perioada reconstruirii de la zero a Podului Garibaldi. Fără el, mii de clujeni ar fi blocați doar pentru mofturile USR-iste. ale unor politicieni care confundă orașul cu un platou de campanie.

Și trebuie spus clar: podul provizoriu nu înseamnă renunțarea la podurile permanente. Avem proiecte noi peste Someș, dar acestea nu se fac din vorbe, ci cu proiectare, avize și timp. Cine promite ”poduri permanente imediat” minte cu bună știință.

Oamenii nu sunt cifre într-un tabel și nici personaje într-o postare. Oamenii au drumuri, au viață, au nevoie să circule. Rolul administrației este să le facă viața mai ușoară, nu să-i țină captivi pentru link-urile unor politicieni care nu înțeleg administrația. Domnule Băltărețu, nu mai sunteți omul coerenței, sunteți omul momentului. Schimbați placa după public și uitați de oameni de fiecare dată când vă încurcă în calculele politice.

Podul Garibaldi va fi complet reconstruit, modern și adaptat traficului de azi. Podurile permanente sunt investiții și le vom face. Podul provizoriu este soluția necesară acum, pentru ca orașul să nu fie blocat. Asta înseamnă administrație responsabilă: decizii ferme, nu slogane electorale”, a scris Tarcea pe Facebook. 

Amintim că șase oferte au fost depuse pentru refacerea Podului Garibaldi din Grigorescu. Câștigătorul va fi anunțat în maxim 2 luni. Podul are o înălțime 22 de metri și va asigura următoarele funcțiuni: două benzi de circulație auto de 3 metri, două benzi de circulație de 3,5 metri, două piste pentru bicicliști și două trotuare pietonale. În cadrul proiectului vor fi amenajate strada Uzinei Electrice și strada Giuseppe Garibaldi.

În cadrul proiectului, podul existent va fi demolat, iar albia din zonă va fi amenajată. De asemenea va fi transplantat un arbore, însă vor fi plantați alți 21. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la aproximativ șase luni, finanțarea fiind asigurată din fonduri locale și alte surse. Potrivit documentației, suma necesară pentru aceste lucrări este de 60,6 milioane de lei

Podul Garibaldi aşteaptă să fie modernizat încă din 2014. În 2019, proiectul de modernizare a fost scos la licitație de patru ori, însă nicio firmă nu a depus oferte. Astfel, municipalitatea a decis să actualizeze documentația aferentă proiectului. Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi costă 4,9 milioane lei, în 2017 valoarea totală a investiţiei a crescut la 7,1 milioane lei, iar valoarea totală a investiției a ajuns în ianuarie 2019 la 8,7 milioane lei fără TVA (1,8 milioane euro).

Există și o veste bună pentru clujenii din Grigorescu, care erau speriați la gândul că circulația rutieră în zonă va fi închisă cel puțin 6 luni. Vor circula pe un pod proviziu, amplasat în zona străzii George Coșbuc. 

"Vom face înainte un pod provizoriu și apoi vom demola acest Pod Garibaldi. În acest moment suntem în etapa de licitație pentru proiectare a noului pod. Noul pod provizoriu ar trebui să aibă o durată de 6 luni de execuție. Partea bună este că avem deja în componenta Podului Garibaldi licitația încheiată, avem cuprinsă și realizarea unui pod nou, așteaptă doar această componentă de proiectare, astfel încât să mergem mai departe. Podul provizoriu va fi amplasat în aval, înspre Opera Maghiară și va la intersecția străzii George Coșbuc", a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local. 

Comenteaza