Preț record pentru apartamentele noi din Cluj-Napoca. Vezi cât s-au scumpit în ultimul an

Preț record pentru apartamentele noi din Cluj-Napoca. Vezi cât s-au scumpit în ultimul an

Apartementele noi din Cluj-Napoca rămân cele mai scumpe din România, însă alte trei orașe din țară s-au scumpit mai mult în ultimul an.

În ultimul an, apartamentele din București, Brașov și Constanța s-au scumpit mai mult decât cele din Cluj-Napoca, însă tot orașul de pe Someș rămâne cel mai scump de locuit.

Apartamentele din Cluj-Napoca se scumpesc din ce în ce mai mult

Prețurile avansează mai lent în Cluj-Napoca, dar apartamentele noi se vând cu sume record. Apartamentele noi din Cluj-Napoca au ajuns să fie scoase la vânzare cu un preț mediu de 3.234 euro/mp util, ceea ce reprezintă o scumpire de 1% în ultima lună și 13% în ultimul an, potrivit imobiliare.ro.

Scumpirile din București propulsează prețurile apartamentelor noi peste pragul înregistrat înainte de alegerile prezidențiale de la finele anului trecut.

Așadar, pentru locuințele din Capitala României, prețul pe metru pătrat este de 2.173 de euro, o scumpire de 6% în ultima lună și 18% în ultimul an (mai mare decât în Cluj-Napoca). Chiar și cu aceste scumpiri, apartamentele noi din București tot sunt mai ieftine cu 33% față de cele din Cluj-Napoca.

Prețurile apartamentelor noi din București nu doar că au revenit la nivelul dinainte de perioada marcată de incertitudinile apărute pe fondul situației politice tensionate generate de alegerile prezidențiale, ci chiar au depășit acest prag. 

„Alegerile aduc, inevitabil, incertitudine, însă tocmai acest context poate genera oportunități pentru cumpărătorii bine informați. Piața imobiliară din România rămâne activă, iar pentru cei care privesc pe termen mediu și lung, este un moment bun de achiziție pentru că apartamentele sunt în continuare accesibile raportat la puterea de cumpărare. Rămân, bineînțeles, valabile sfaturile care reduc riscul și care sunt valabile în orice moment: o analiză atentă a situației financiare personale, a dezvoltatorului și a proiectului”, a declarat Daniel Crainic, director de marketing Imobiliare.ro.

Comenteaza