Ce este numărul de urgență 113 și cum se folosește

Ce este numărul de urgență 113 și cum se folosește

Pe lângă numărul de urgență 112 există și numărul 113, la care îți poți semnala urgența printr-un SMS, dacă nu poți vorbi sau dacă nu poți apela telefonic 112.

112 este numărul unic pentru apeluri de urgență. 113 este serviciul dedicat prin care persoanele cu deficiențe de auz și/sau de vorbire pot solicita ajutor prin mesaje SMS cu operatorii 112.

Serviciul de SMS 113 a fost lansat din 26 Octombrie 2015 pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficiențe de auz și/sau vorbire care au nevoie de ajutorul agențiilor de intervenție (Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont).

STS transmite că serviciul SMS 113 este disponibil doar în rețelele de comunicații mobile Orange, RCS-RDS, Telekom, Vodafone.

Pentru a accesa serviciul SMS 113, trebuie să vă înregistrați în baza de date a SNUAU numărul de telefon mobil pe care îl veți folosi pentru anunțarea urgențelor, conform procedurii de înregistrare. Vă puteți înregistra atât online, folosind formularul de înregistrare, cât și prin formularul tipizat transmis pe adresa STS.

Cum funcționează

  • În cazul în care aveți o urgență, sunați imediat la numărul 112 pentru a fi furnizată în sistem informația de localizare de tip Cell ID/Sector ID!
  • Apelul dumneavoastră va fi preluat de un operator STS din cadrul Serviciului de urgență 112 care nu va iniția un dialog, ci va închide legătura telefonică deoarece veți fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilități de auz și/sau vorbire. În continuare, veți primi un SMS cu textul: „TRIMITETI SMS LA 113 CU URGENTA SI ADRESA INCIDENTULUI”.
  • Răspundeți printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgența și indicând cu exactitate adresa, inclusiv județul. Este indicat să nu folosiți diacritice, pentru a scrie și a transmite mesajul cât mai rapid.
  • După transmiterea acestor informații, este posibil să mai primiți mesaje din partea operatorului STS din cadrul Serviciului de urgență 112 cu întrebări suplimentare. Răspundeți cât se poate de scurt și exact!
  • Operatorul va transmite apoi datele obținute către agențiile specializate de intervenție din județul precizat de dumneavoastră, care vă vor ajuta în urgența pe care o aveți.
Comenteaza