Cercetătorii israelieni au dezvoltat un nou tratament împotriva cancerului bazat pe un anticorp modificat

Oamenii de ştiinţă israelieni au dezvoltat un nou anticorp care creează un răspuns imunitar puternic împotriva cancerului, a anunţat joi Institutul de Ştiinţă Weizmann din Israel.

Noua realizare imunoterapeutică, descrisă într-un studiu publicat în jurnalul ştiinţific Cell, îmbunătăţeşte comunicarea dintre celulele imunitare şi poate conduce la terapii inovatoare împotriva cancerului şi a bolilor autoimune, a precizat WIS într-un comunicat, potrivit agenţiei Xinhua.

Cercetătorii au descoperit că celulele imunitare T ajung la epuizare şi îşi pierd eficacitatea în lupta cu tumorile canceroase în cazul în care nu beneficiază de un sprijin stimulativ din partea celulelor dendritice, cu rol important în sistemul imunitar.

Prin urmare, tratamentele obişnuite folosite în imunoterapie sunt ineficiente în cazul multor pacienţi, deoarece zonele tumorale ale acestora nu au celule imune dendritice, în timp ce la alţi pacienţi eficacitatea este de scurtă durată, scrie Agerpres.

Echipa a modificat cu ajutorul ingineriei genetice anticorpul cu două braţe, denumit BiCE (Bispecific DC-T Cell Engager), un braţ blocând receptorul dăunător care epuizează celulele T, în timp ce celălalt braţ recrutează celula dendritică esenţială.

În cadrul experimentelor efectuate pe şoareci, cercetătorii au constatat că anticorpul a încetinit dezvoltarea tumorilor în cazuri de cancer pulmonar, de piele şi mamar.

În plus, s-a descoperit că noul anticorp poate preveni o reapariţie a cancerului, lăsând în urmă celule imunitare care îşi "amintesc" cum să identifice tumorile şi răspund în consecinţă.