Zonă din Cluj-Napoca, în topul cartierelor prietenoase cu bicicliștii. Câți români ar pedala dacă ar fi mai multe piste

Zonă din Cluj-Napoca, în topul cartierelor prietenoase cu bicicliștii. Câți români ar pedala dacă ar fi mai multe piste

Aproape 40% dintre românii din orașele din provincie nu folosesc niciodată bicicleta în timpul săptămânii.

71% dintre respondenții din București și 65% dintre cei din alte orașe ale României ar folosi mai des bicicleta dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete, conform celui mai recent studiu desfășurat de Storia. Totodată, conform indexului conform unui index al platformei citate, principalele orașe din România în care locuitorii consideră că se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste sunt: Sibiu, Arad, Oradea, Miercurea Ciuc și Reșița. La polul opus se regăsește și Capitala, care ocupă locul 29 în topul orașelor în care deplasarea cu bicicleta este considerată facilă.

Cartierul din Cluj-Napoca, în topul zonelor prietenoase cu bicicliștii

Pe primele cinci locuri în topul cartierelor în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele datorită existenței multor piste se află cartierul Ștrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2). De asemenea, următoarele cartiere din top sunt: Dimitrie Cantemir din Oradea (scor 85), Gușterița din Sibiu (84,3), Calea Dumbrăvii din Sibiu (82,3), Gai din Arad (81,9) și Bună Ziua din Cluj-Napoca (80,7). La polul opus, cartierele cu un grad mare de nemulțumire în ceea ce privește numărul de piste pentru biciclete sunt: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4) din Constanța, Sălaj din București (scor 9,6), și Km 5 - Constanța (9,7), urmat de Obor din Brăila (9,8).

Indexul T.R.A.I prezintă atât date obiective, preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia, cât și date subiective preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă. Unul dintre indicatorii subiectivi analizați este reprezentat de „Pistele pentru biciclete” și cumulează răspunsurile locuitorilor referitoare la cât de frecvente sunt pistele pentru biciclete în cartierele și orașele lor. Cu cât scorul este mai apropiat de 100, cu atât este mai ușoară deplasarea cu bicicleta în zona analizată.

„Bucureștiul ocupă doar locul 29 din 41 în topul orașelor cu infrastructură bine dezvoltată pentru bicicliști, cu un scor relativ mic, de 36,2 puncte din 100, conform indexului T.R.A.I. Acest clasament evidențiază necesitatea îmbunătățirii infrastructurii pentru biciclete în capitala țării și nu numai. Este încurajator să aflăm că un procentaj semnificativ de 71% dintre respondenții din București au declarat că ar folosi bicicleta mai des dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete. Acest lucru subliniază faptul că există o cerere reală și o dorință puternică pentru o infrastructură mai bună pentru bicicliști, care ar putea transforma Bucureștiul într-un oraș mai prietenos pentru locuitori și pentru mediu", a declarat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

Potrivit indexului T.R.A.I., orașul București se află spre finalul clasamentului și ocupă poziția 29 (scor 36,2) în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât în orașul sau cartierul analizat deplasarea cu bicicletele este mai ușoară.

În topul celor mai bine dezvoltate orașe la capitolul pistelor pentru biciclete, conform percepției locuitorilor, regăsim orașele: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8). De asemenea, acestea sunt urmate de Bistrița (57,6), Timișoara (56,8), Alba Iulia (53,4), Galați (53,2) și Drobeta-Turnu Severin (52,7). În rândul orașelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).

Aproape 40% dintre românii din provincie nu folosesc bicicleta. Câți ar merge dacă ar exista mai multe piste

Conform celui mai recent sondaj realizat de Storia, 36% dintre respondenții din București și 39% dintre respondenții din alte orașe ale țării nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa, în timp ce 19% dintre bucureșteni și 15% dintre locuitorii din alte orașe folosesc bicicletele mai rar de o dată pe lună. În același timp, 17% dintre respondenții din București și 16% dintre cei din țară merg cu bicicletele de 1-4 ori pe lună. Totuși, 10% dintre respondenții din București merg cu bicicletele de 2-3 ori pe săptămână, la fel ca cei 11% dintre cei care locuiesc în alte orașe. Există și persoane din București (18%) care merg cu bicicleta mai des de 3 ori pe săptămână, dar și locuitori din alte orașe ale României (19%) care se deplasează cu bicicleta la fel de des.

Întrebați dacă ar folosi mai des bicicletele în cazul în care ar exista mai multe piste, 71% dintre respondenții din București și 65% dintre respondenții din alte orașe ale țării au oferit un răspuns pozitiv. Există și persoane din Capitală (13%) care nu ar folosi bicicletele mai des chiar dacă ar exista mai multe piste, dar și locuitori din alte orașe (17%) care au oferit același răspuns. Totuși, 16% dintre respondenții bucureșteni, respectiv 18% dintre cei din alte orașe sunt nesiguri în privința utilizării bicicletei în condițiile specificate.

Comenteaza