Epopeea mărcii „U" Cluj: Cum arată şi când expiră sigla înregistrată de Primărie şi cesionată către Walter

Epopeea mărcii „U
Marca cesionată în urmă cu trei ani şi jumătate către FC „U" SA de către Primărie îşi va pierde valabilitatea în 2016, conform unei informări oficiale a OSIM.

Ideea discutată de primarul Emil Boc şi de preşedintele Alexandrion Group, Nawaf Salameh, de a înfinţa o nouă societate sportivă care să susţină Universitatea Cluj a dat naştere unei mari dileme: cum poate această nouă entitate să capete „sigla şi palmaresul", cesionate de către Consiliul Local în august 2009 actualei FC „U SA? ZIUA de CLUJ a apelat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), unde se precizează foarte clar termenul de valabilitate a actualei mărci înregistrate de primărie şi cesionate către club: 10 iulie 2016. Mai mult, Florian Walter, prin actuala FC „U" SA a încercat în urmă cu mai bine de un an să înregistreze o nouă marcă la OSIM, sub titulatura de „U FC Universitatea Cluj 1919", dar solicitarea i-a fost respinsă după o contestaţie depusă de Clubul Sportiv „U" Cluj.

În luna august a anului 2009, Primăria Cluj-Napoca anunţa ca o victorie izbăvitoare vânzarea clubului „U" Cluj către Florian Walter. Omul de afaceri s-a angajat la acea vreme, prin contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51 la sută din acţiuni, să achite contravaloarea acestuia, de 504.900 de lei, dar şi cuantumul datoriilor către bugetul de stat, de 5.074.055 lei. Între cele două părţi s-a încheiat în acel moment un contract de „licenţă exclusivă cu titlu gratuit având ca obiect marca Universitatea Cluj U 1919 cu element figurativ". Adică tocmai sigla pe care Emil Boc promitea într-o emisiune la Realitatea TV Cluj că o va recupera după finalul acestui sezon. Situaţia e, însă, diferită faţă de optimismul afişat de Boc atât în declaraţiile din faţa camerelor TV, cât în discuţiile cu investitorii interesaţi de „U" Cluj.

Conform informării OSIM, marca cesionată de către Primărie, adică „Universitatea Cluj U 1919" expiră la data de 10 iulie 2016, respectiv la zece ani după data în care a fost înregistrată conform dosarului M2006/007795. În tot acest timp, actuala societate are drept de „folosire exclusivă", exact cum se preciza în respectivul contract, cu o singură condiţie care i-ar putea dăuna: înstrăinarea siglei. Ceea ce e interesant e că forma grafică a mărcii este total diferită faţă de cea utilizată în acest moment de către Universitatea Cluj pe tricouri, dar şi în actele oficiale. Mai mult, conform contractului de cesiune, Primăria, în calitate de licenţiator, se obligă să facă demersurile pentru prelungirea acestei mărci, altfel se supune unor daune.

Pe 20 iunie 2011, FC „U" SA a început un demers la OSIM pentru înregistrarea unei alte mărci, cu titlul „U FC Universitatea Cluj 1919" care are formatul grafic al siglei folosite în acest moment de clubul „studenţilor". Acţiunea societăţii conduse în acel moment de Florian Walter a fost contestată atât de Primărie, dar mai ales de Clubul Sportiv „U" Cluj, prin directorul executiv Ovidiu Vasu. „Am contestat în acel moment acţiunea celor de la fotbal, adică a lui Florian Walter. Împreună cu cei de la Primărie am arătat diferenţa între clasificările Nisa (sistemul de clasificare a mărcilor, clarificat prin acordul de la Nisa - n.red), dar şi apropierea vizuală între cele două sigle. Până la urmă am avut câştig de cauză. N-am vrut să fac tam-tam la acea vreme, dar mă bucur că prin acest demers am reuşit să blocăm o acţiune periculoasă. A fost o perioadă în care am fost în litigiu la OSIM, dar anul trecut, prin iunie, am primit câştig definitiv de cauză", a explicat pentru ZIUA de CLUJ Ovidiu Vasu, directorul executiv al CS „U" Cluj, club care, de asemenea, are dreptul de folosinţă al mărcii.

De unde a pornit „războiul pentru marcă şi palmares"

În urmă cu o săptămână, preşedintele Alexandrion Group, omul de afaceri sirian Nawaf Salameh, a făcut o vizită la Cluj, în ideea achiziţionării pachetului majoritar al FC „U" SA, şi a avut o serie de întâlniri, printre care şi o între-vedere cu Emil Boc. În biroul de la Primărie, cei doi au convenit că o investiţie în actuala societate nu e oportună, iar cea mai bună variantă ar fi înfinţarea unei alte firme pe care să funcţioneze echipa de fotbal, una curată financiar, şi una care să beneficieze de sigla şi palmaresul istoric al „Şepcilor roşii". Câteva zile mai târziu, Boc declara într-o emisiune la Realitatea TV Cluj că în cazul în care FC „U" SA va declanşa procedura de insolvenţă, Primaria va ataca în instanţă contractul de cesiune şi va încerca să recupereze marca.

Etichete
Comenteaza