Cum poți să-ți crești numărul de rezervări dacă ai o unitate hotelieră în Cluj Napoca?

Cum poți să-ți crești numărul de rezervări dacă ai o unitate hotelieră în Cluj Napoca?
| Foto: Sursa foto: Aliaksandr Mazurkevich | Dreamstime.com

În prezent, există numeroase platforme online care pot expune unitatea ta de cazare în fața unui public larg, iar importanța prezenței sale în aceste medii a crescut semnificativ odată cu pandemia și accentul tot mai puternic pe zona digitală. Tot mai multe persoane ajung să utilizeze internetul la nivelul României, conform Datareportal procentul utilizatorilor crescând cu 3% între 2021 și 2022 și ajungând astfel la 88% din totalul populației. În plus, conform Statista, românii au cheltuit peste 200 de milioane de euro în anul precedent doar pe rezervări hoteliere, remarcându-se astfel o revenire a interesului pentru vacanțe.

În prezent, există numeroase platforme online care pot expune unitatea ta de cazare în fața unui public larg, iar importanța prezenței sale în aceste medii a crescut semnificativ odată cu pandemia și accentul tot mai puternic pe zona digitală.

Tot mai multe persoane ajung să utilizeze internetul la nivelul României, conform Datareportal procentul utilizatorilor crescând cu 3% între 2021 și 2022 și ajungând astfel la 88% din totalul populației. În plus, conform Statista, românii au cheltuit peste 200 de milioane de euro în anul precedent doar pe rezervări hoteliere, remarcându-se astfel o revenire a interesului pentru vacanțe.

În acest context, promovarea eficientă a unității tale hoteliere pe multiple platforme online poate constitui o modalitate de creștere a profitului, dar și un mod de diferențiere față de competitori. Pentru a te ajuta în drumul tău de navigare a spațiului digital îți prezentăm în continuare cele mai bune surse de promovare online.

  • Website propriu

În cele mai multe cazuri, în drumul său de cunoaștere a unui brand, serviciu sau produs, utilizatorul trece prin website-ul acestuia. Mai mult decât atât, prezența în alte platforme digitale este legată de el, site-ul constituind cartea ta de vizită la nivel online.

În cadrul său, utilizatorii urmăresc să obțină toate informațiile care să îi ajute în luarea unei decizii cu privire la vacanța lor. Chiar dacă odată cu dezvoltarea unor noi platforme de rezervări necesitatea acestuia a fost diminuată, el rămâne un instrument eficient de promovare. Aici pot fi incluse un număr mai mare de informații, de poze și video-uri, de beneficii ale unității tale, precum și oferite diverse reduceri și promoții în cazul rezervării directe din acest mediu.

  • Social Media

Odată ce hotelul tău are un website bine pus la punct, poți începe promovarea sa pe alte platforme, unele dintre cele mai accesibile fiind cele de Social Media. Este aproape o necesitate absolută în prezent ca o unitate de cazare să dețină cel puțin o pagină de Facebook și una de Instagram, în special în condițiile în care 70% din populația României este prezentă activ pe cel puțin o platformă, iar această cifră crește de la an la an.

Pe lângă împărtășirea informațiilor, prezentarea fotografiilor cu atracțiile hotelului și a zonei de localizare și comunicarea directă cu turiștii, acest mediu îți oferă posibilitatea desfășurării unor campanii plătite sau colaborarea cu influenceri pentru creșterea numărului de oaspeți.

  • Platforme locale de cazări

Un alt instrument de promovare, care este mai puțin valorificat în prezent, este reprezentat de platformele locale de cazări. Există numeroase site-uri de acest tip la nivel național, în zona Clujului remarcându-se CazareClujNapoca.ro. Spre deosebire de platforme internaționale, acestea îți oferă costuri mai mici de promovare și un spațiu în care poți ajunge direct la grupul de clienți țintă.

Mai mult decât atât, prezența în website-uri de acest tip crește relevanța unității tale de cazare în căutările utilizatorilor la nivel online și îți oferă posibilitatea de a desfășura diferite promoții externe, care să nu afecteze puternic profitul final.

  • Platforme naționale

Un alt grup de instrumente de promovare în mediul digital îl constituie platformele naționale, în cadrul cărora îți poți promova hotelul pe o anumită regiune sau prezenta multiplele unități de cazare pe care le deții la nivelul României. Și în acest grup există mai multe alternative disponibile, dintre acestea menționăm turistinfo și Cazare.info  

În mod similar site-urilor locale, ele îți permit includerea unui număr mai mare de informații despre unitatea ta hoteliere, oferă posibilitatea promovării la costuri reduse și desfășurarea diferitelor campanii de atragere a turiștilor.

  • Platforme internaționale

Probabil cele mai cunoscute din acest grup, ele se remarcă datorită popularității acestora, a numărului semnificativ de utilizatori care le accesează și a ușurinței realizării unei rezervări prin sistemul disponibil în cadrul lor. Dacă deții o unitate hotelieră mare, prezența pe Booking este o necesitate, iar dacă aceasta este de dimensiuni medii sau mici o alternativă precum Airbnb este esențială pentru supraviețuirea într-un domeniu atât de competitiv.

Principalul avantaj al promovării în platformele internaționale este ajungerea la un număr ridicat de potențial clienți, încrederea pe care asocierea cu ele o conferă hotelului tău și obținerea unor recenzii verificate.

Acestea sunt cele mai importante platforme cu ajutorul cărora îți poți promova unitatea hotelieră din Cluj Napoca la nivel online. Fiecare vine cu avantajele sale și fiecare oferă instrumente particulare prin care poți atrage atenția turiștilor și poți crește numărul de oaspeți. Prezența în cât mai multe dintre ele poate reprezenta un avantaj față de concurenți, însă este de important de reținut că succesul în acestea este strâns legat de corectitudinea informațiilor prezentate.

Comenteaza