Asfalt de milioane de lei pe hârtie pentru extensiile oraşului
- Scris de Luminita Silea
- 17 Mar 2014, 20:11
- Administraţie
- Ascultă știrea
O altă arteră din zonă, Romul Ladea, a fost inclusă pe lista obiectivelor de investiţii ale primăriei încă de anul trecut, fără ca municipalitatea să anunţe o dată pentru începerea lucrărilor. Riveranii au făcut lobby ani la rând pentru asfaltarea acestor artere pline de glod şi de gropi, fără trotuare, străzi pe care primăria a avizat construcţii pe bandă rulantă.
Consilierii locali vor dezbate la şedinţa de joi mai multe proiecte de hotărâre privind aprobarea investiţiilor de modernizare a 10 artere din oraş. Printre acestea se numără Calea Turzii, care, potrivit edilului Emil Boc, urmează să intre în lucru săptămâna acesta, dar şi străzi din Someşeni, Iris, Becaş, Mărăşti, Andrei Mureşanu sau zona semicentrală. Pe listă a apărut şi strada Antonio Gaudi, din Colonia Becaş, tronsonul cuprins între nr. 1 şi 45, pentru care în ultimii ani riveranii au făcut un lobby serios pentru a fi introdus cu adevărat în oraş. Riveranii solicită primăriei să asfalteze zona şi să amenajeze trotuare.
Anul trecut municipalitatea a motivat că nu poate asfalta artera deoarece Compania de Apă Someş nu a finalizat lucrările la reţeaua de apă şi de canalizare.
Anul acesta, strada Antonio Gaudi apare pe lista obiectivelor de investiţii care au nevoie de votul Consiliului Local pentru aprobarea valorii lucrărilor de modernizare, aşa cum este fundamentată de asocierea Diferit-Kiat, cea care deţine contractul cu primăria. Pentru tronsonul cuprins între nr. 1-45 sunt necesari 2,3 milioane de lei pentru amenajarea carosabilului şi trotuarelor, iar termenul de execuţie este de patru luni.
Pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local de joi se află şi indicatorii tehnico-economici pentru arterele Beiuşului, D. Bărceanu, Voievodul Gelu, Sobarilor, Dumbrava Roşie, Porumbeilor, Anatole France (nr. 1-50), Gh. Marinescu. Pentru asfaltarea acestora, investiţia necesară depăşeşte 12,2 milioane de lei. Calea Turzii necesită peste 19 de milioane de lei.
În referatele care însoţesc proiectele de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea arterelor amintite nu se menţionează data de începere a lucrărilor. Primarul Emil Boc a spus săptămâna trecută că administraţia locală va anunţa programul de modernizare şi întreţinere pentru anul acesta, însă la secţiunea străzi de pe site-ul oficial nu apare decât un grafic de lucrări din decembrie anul trecut.
În septembrie anul trecut, consilierii lcoali au aprobat lucrări de modernizare a aleilor şi străzilor în cartiere de 18,9 milioane de lei. Banii urmau să acopere lucrările de reparaţii pentru aleile adiacente străzilor Castanilor, Donath şi G. Dima, dar şi o arteră din extensiile Clujului care nu a văzut încă asfaltul, Romul Ladea, care deserveşte o serie de investiţii imobiliare deja aprobate de primăria clujeană. Dintre acestea au început lucrările pe Donath şi urmau şi cele de pe Dima. Pentru Romul Ladea nu se ştia exact data de începere a lucrărilor.
Anul trecut s-a lucrat la modernizare pe aleile Rucăr, Scărilor, Venus, plus cele adiacente străzii Bucium (pe programul destinat străduţelor din cartiere). Pe partea de modernizare de străzi s-a lucrat pe Dornei, Putna, Clăbucet, Dorului, Breaza, Lăpuşului, Academician David Prodan, Intersecţie 7 străzi, Pomuţ, Callatis. În 2013 s-a mai modernizat arterele Răsăritului (plus alei adiacente), Cosminului, G. Doja, A. V. Voievod - zona nemodernizată, Brateş, Fântânele - alei adiacente, sens giratoriu 1 Mai, Lacul Roşu-alei. Pe lista lucrărilor de modernizare din 2013 au fost incluse alte 23 de artere pentru care forul local a aprobat valoarea investiţiei necesare modernizării. Doar pentru lucrările din cartierul Buna Ziua de pe străzile Mihai Românul şi Măceşului administraţia locală a mobilizat 5 milioane de lei.