"Ar fi elegant să fac 3 ore până la Cluj cu maşina. Sper să apuc vremurile acestea"
- Scris de Ziua de Cluj
- 20 Oct 2014, 18:24
- Administraţie
- Ascultă știrea

„Dezvoltarea infrastructurii de transport a fost la mâna influenţelor de toate naturile, de la influenţe politice la influenţe economice. Acum avem un document la care indiferent cine va fi aici, va trebui să se raporteze la el şi la exigenţele pe care el le impune", spune Ioan Rus, ministrul Transporturilor, vorbind despre Master Planul General de Transport, un document pe care statul a plătit circa 2 mil. euro şi care arată priorităţile României în materie de infrastructură până în 2030, care a fost prezentat de curând, în timpul mandatului său.
Clujeanul vorbeşte astfel despre lipsa de continuitate care a existat în ultimii ani în ceea ce priveşte proiectele Ministerului Transporturilor, fiecare nou ministru, schimbat odată la câteva luni, venind cu propriile idei şi viziuni privind dezvoltarea infrastructurii locale. Iar acest lucru s-a văzut în blocarea proiectelor şi în faptul că acum România are doar 644 km de autostradă, iar trenurile de călători circulă în medie cu doar 43 km/h.
„Fac 6 ore până la Cluj (cu maşina - n.red.). Ar fi elegant să faci 3. Sper să apuc şi vremea când să fac 3 ore până la Cluj, pentru că sunt 400 kilometri. (...) Sper să apuc vremurile acestea ca ministru la transporturi.", spune Rus.Master planul de transport este subiectul fierbinte din ultimele săptămâni care a primit numeroase critici din partea opiniei publice, în principal pentru că a transformat mai multe autostrăzi în drumuri expres. Astfel, Master Planul General de Transport a schimbat la 180 de grade harta cu propunerile de construcţie de drumuri prezentată în urmă cu mai puţin de un an tot de guvernul Ponta. Sub acelaşi guvern, doi miniştri diferiţi ai transporturilor, Dan Şova şi Ioan Rus, au ieşit la înaintare cu două hărţi de autostrăzi total diferite: dacă primul promitea 2.400 de kilometri de autostrăzi în şase ani, al doilea spune că până în 2030 se vor construi doar 650 km de autostrăzi, plus alţi 2.200 km de drumuri expres.
Proiectul nu este încă definitivat.Până pe 30 octombrie, el este în dezbatere publică.
Master Planul va sta la baza planificării investițiilor în transporturi până în 2030 și este necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014- 2020, compania americană AECOM fiind consultantul statului român pentru realizarea documentului.
DECLARAŢIE
"Acest obiectiv este fezabil şi realizabil. La 1918 am făcut Marea Unire, la 2018, dacă am fi serioşi şi harnici, atunci am putea sărbători marea integrare, în sensul ca să fie integrate toate provinciile româneşti în aceeaşi ţară numită România".
Ioan Rus, ministrul Transporturilor