Asfaltare pe bucăţele a marilor artere ale Clujului

Asfaltare pe bucăţele a marilor artere ale Clujului
Proiectele de modernizare a celor mai importante artere din oraş, anunţate de primărie din 2010, n-au mai fost puse în operă. Calea Moţilor sau Calea Baciului urmează să se facă din bani europeni.

Calea Turzii urmează să intre în modernizare pe bugetul din 2014. Admistraţia locală a iniţiat procedurile doar pentru tronsonul de la sensul giratoriu Observator până la cel din Făget. Programul de modernizare a intrărilor şi ieşirilor din oraş sau a arterelor importante - Calea Mănăştur, Calea Floreşti, Aurel Vlaicu sau Traian Vuia - a fost abandonat, în ultimii ani, administraţia locală dedicându-se programului de asfaltare a aleilor dintre blocurile din cartiere.

În cazul marilor artere de intrare şi ieşire din oraş, lucrările de asfaltare trebuie corelate cu cele de la reţelele - apă sau gaz. „Din acest motiv nu am putut asfalta Calea Turzii în ultimii doi ani, aşa cum ne-am propus. Pe bugetul de investiţii de anul trecut am reuşit să asfaltăm Oaşului, Borhanci şi Bună Ziua. Pe bugetul de anul acesta ne dorim asfalt pe cel puţin o arteră de intrare în oraş. Calea Turzii este un candidat pe bugetul de anul acesta. Vom analiza situaţia. În 2012, circa 70 de milioane de lei au mers către lucrările de asfaltare, iar alte 30 de milioane de lei pentru programele de asfaltare a aleilor dintre blocuri", explica liderul consilierilor PDL, Radu Moisin, la începutul anului.

Anul acesta s-a pus asfalt pe două artere mari din Bună Ziua şi s-a continuat programul de asfaltare a arterelor dintre blocuri. Pe bugetul din 2014 al primărie s-a anunţat deja că se va asfalta o arteră din extensiile Clujului şi anume, Romul Ladea. Direcţia tehnică a primăriei a scos, în luna septembrie, un certificat de urbanism pentru „modernizare Calea Turzii tronson sens giratoriu Observator - sens giratoriu Făget". Cel mai probabil, lucrarea va intra tot pe bugetul de anul următor.

În cazul acestei artere, clujenii au cerut în repetate rânduri modernizarea părţii carosabile sau amenajarea trotuarelor. Memorandumului şi Calea Moţilor urmează să se realizeze pe bani europeni, însă primăria nu a dat deocamdată dumul la licitaţiile aferente proiectului. Calea Baciului urmează să se reabiliteze la pachet cu străzile de pe traseul liniei de tramvai. Lucrarea a fost licitată şi se va anunţa constructorul câştigător. Despre celelalte artere mari din oraş pe care administraţia locală anunţa încă din 2010 că vor intra pe un program special de modernizare nu se ştiu termenele la care ar putea începe modernizările.

Arterele importante din oraş, mai ales cele care asigură intrarea în municipiu, nu au mai fost modernizate din anii 1995-1996 şi sunt pline de denivelări sau de gropi. Municipalitatea a motivat că multe dintre aceste străzi au fost sparte în repetate rânduri de companiile de utilităţi şi că de aceea starea carosabilului este proastă. Reprezentanţii primăriei au menţionat că arterele principale din oraş au făcut obiectul unor programe de modernizare ale vechii administraţii Gheorghe Funar. Calea Baciului, cu o lungime de 2,3 km, care facilitează intrarea în Cluj-Napoca dinspre judeţul Sălaj, a fost modernizată în 1995 şi recepţionată în 1997, garanţia pentru lucrări fiind de doi ani.

La fel, Calea Turzii, de 3,4 km, care este poarta de intrare în oraş dinspre judeţul Alba, a fost modernizată şi recepţionată în aceeaşi perioadă. În 1996 au fost modernizate Calea Moţilor (însumând 1,25 km), recepţionată în 1998, şi Calea Floreşti (1,85 km), recepţionată în 1998. Calea Mănăştur (1 km) a fost modernizată în 1997 şi recepţionată în 1999. Costurile acestor modernizări sunt „pierdute" undeva în arhivele municipalităţii. Alte artere, ca Aurel Vaicu (1,9 km), au fost reabilitate de Regia Autonomă a Domeniului Public în 1998, lucrările fiind recepţionate în 2000. Pe Observatorului (1,38 km) s-au executat lucrări de covor asfaltic în 2006, lucrarea a costat peste 3,4 milioane de lei, fiind recepţionată în 2008. De execuţie s-a ocupat societatea Iridium, garanţia fiind de doi ani. 

 

 

Etichete
Comenteaza