Autostrada Sebeș-Turda o ia din nou la vale din cauza infiltrațiilor de apă. Zidul de sprijin se mișcă pe o porţiune

Autostrada Sebeș-Turda o ia din nou la vale din cauza infiltrațiilor de apă. Zidul de sprijin se mișcă pe o porţiune
| Foto: captura Digi24

Solul argilos și infiltrațiile de apă din în zona Oiejdea, la intersecția cu DN1, dau emoții cu privire la finalizarea anul acesta a celor 24 de kilometri din autostrada Sebeș - Turda, între Sântimbru și Aiud. 

2021 ar trebui să fie anul în care România va sări de borna de 1000 de kilometri de șosea rapidă, însă finalizarea unui tronson de 24 de kilometri, între Sântimbru și Aiud, este încă sub semnul întrebării. În timp ce constructorul anunță va avea lucrările gata în vară, iar șefii din Transporturi spun că se va circula pe lotul 2 din autostrada Sebeș-Turda până la finalul anului, reprezentanții societății civile, care militează pentru dezvoltarea infrastructurii, cer întâi rezolvarea problemelor legate de infiltrațiile de apă din zona Oiejdea, anunţă digi24.ro

Soluția tehnică nu a fost încă aprobată, așa că nu se știe deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului.  Ritmul de lucru al grecilor de la Aktor, constructorului șoselei, este unul greoi, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API).

"Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja forați. Zidul de sprijin care este deja executat se mișcă. Nu se mișcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se știa că e o zonă cu probleme, dar nu se știa la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective și cam care ar fi soluția astfel încât să țină din prima. Până nu se rezolvă acolo și nu vedem soluția de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului", Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura. 

Totuşi, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor dă asigurări că se va găsi o soluție. "Nu este culmea tehnicii. E nevoie de niște ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de niște drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect. Se va găsi o soluție tehnică. Sunt vreo două, trei care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluție astfel încât acest lot să fie finalizat în acest an".  

Constructorul grec dă, însă, asigurări că șoferii vor putea circula pe cei 24 de kilometri de șosea rapidă până la vară, în condițiile în care șantierul se apropie de un stadiu fizic de 80% și că nu mai există blocaje birocratice semnificative.

Cei 24 de kilometri dintre Sântimbru și Aiud sunt singurul tronson lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostrada de la Sibiu la Cluj-Napoca.

Comenteaza