Foto Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei

Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
| Foto: ZIUA de CLUJ
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei
Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei

Drumul Expres Cluj-Dej va avea aproximativ 70 de kilometri. În acest moment, sunt două variante de traseu posibile, au anunțat, miercuri, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. 

Miercuri dimineață, la sediul Consiliului Județean Cluj, a avut loc o consultare publică organizată de CNAIR, în care s-a discutat traseul final al drumului expres, aflat în prezent în etapa decisivă de analiză. La întâlnire au participat, printre alții, vicepreședintele forului administrativ județean, Radu Rațiu, deputatul liberal Radu Moisin, consilieri județeni și locali, primari din județului Cluj, ș.a..

Drumul Expres, aflat în continuarea directă a tronsonului A3 – Tureni (inaugurat la începutul lunii iulie), este un proiect major de infrastructură rutieră care promite să lege Clujul de Dej printr-un traseu de mare viteză, menit să fluidizeze traficul și să susțină dezvoltarea regională.

Noua șosea de mare viteză va urma traseul Tureni, Aiton, Cojocna, Apahida, Jucu, urmând valea Someșului până la Dej. În municipiul Dej, drumul va juca și rolul unei centuri ocolitoare, cu conexiuni spre viitoarele drumuri expres dinspre Satu Mare și Bistrița. 

„A fost o întâlnire foarte productivă, în care s-a discutat aplicat și argumentat pe marginea celor două variante de traseu propuse pentru viitorul drum expres. Consultarea publică a fost necesară și din perspectiva identificării posibilelor constrângeri juridice și urbanistice de pe aliniamentele traseelor prezentate, respectiv pentru corelarea proiectului cu obiectivele de investiții publice și private din fiecare comună. De asemenea, am solicitat realizarea de noduri rutiere și conexiuni cu fiecare localitate de pe traseu, sau cel puțin din 10 în 10 km. Tocmai din aceste considerente de ordin tehnic, începând chiar de săptămâna viitoare, proiectanții vor avea întâlniri cu specialiștii din fiecare UAT, astfel încât varianta finală rezultată să fie una benefică și unanim acceptată de comunitățile locale vizate. În orice caz, traseul final al drumului expres va trebui avizat de Comisia Tehnică de Urbanism a Consiliului Județean, care va ține obligatoriu cont de doleanțele primăriilor. Sunt convins că acest drum de mare viteză va respecta viziunea comunităților traversate, el urmând să aducă imense beneficii economice și de mobilitate regiunii de nord-est a județului Cluj și chiar a întregii Transilvanii”, a afirmat vicepreședintele CJ Cluj, Radu Rațiu.

Care sunt cele două posibile trasee

Cei de la CNAIR au prezentat două variante de traseu avizate. În ambele variante de traseu lungimea este de până în 70 de km, iar valoarea estimată a proiectului trece de 8 miliarde de lei. Principalele lucrări prevăd 6 viaducte, 9 pasaje și 14 poduri.

Care va fi traseul drumului Expres Cluj-Dej. Va costa peste 8 MILIARDE de lei

„De ce numește drum Expres Cluj-Dej, dacă pornește de la Tureni?!”

Primărița din Tureni, Daniela Mănăilă, a precizat că proiectul se va lovi de votul Consiliul Local de la Tureni, afirmând următoarele: „De ce se cheamă drum expres Cluj-Dej, dacă pleacă de la Tureni?! De asemenea, toate drumurile din UAT-uri vor deveni drumuri tehnologice și vor fi distruse în acest sens. Noi nu vom aproba acest proiect în formula aceasta”, a transmis edilul comunei Tureni.

Comenteaza