Foto ”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România

”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România
”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România

Nava care transportă ”cârtițele” ce vor fora tunelul metroului din Cluj se afla, miercuri, 13 noiembrie 2024, în apropiere de Singapore, fiind în drum spre Sri Lanka. Se estimează că vor ajunge în capitala Transilvaniei undeva la finalul lunii decembrie.

Deja celebrele ”cârtițe”, denumite oficial TBM (Tunnel Boring Machines) au, fiecare, un diametru de 6,35 metri și un preț de aproximativ 15 milioane de dolari.

Compania turcă Gülermak a anunțat că TBM-urile au fost încărcate pe nava de marfă Tian Qi la jumătatea lunii octombrie.

Din cauza taifunului Yagi, sosirea navei de marfă Tian Qi a fost amânată în portul Taicang. Prin urmare, sosirea utilajelor în România, portul Constanța, a fost amânată până la data de 10 decembrie 2024.

Miercuri, 13 noiembrie 2024, nava se află în apropiere de Singapore în drum spre Sri Lanka.

Locația live a navei poate fi urmărită AICI.

”Cârtițele” care vor fora tunelul metroului din Cluj sunt pe drum. Când vor ajunge în România

Transportul local al echipamentelor TBM este organizat de compania românească de transport Holleman. Transportul terestru către municipiul Cluj–Napoca este estimat a fi realizat în termen de două săptămâni de la sosire.

Între timp, conform edilului Emil Boc, continuă lucrările pentru pregătirea stațiilor unde cele două cârtițe vor trebui să intre sub pământ. „Între timp, noi nu stăm, pentru că ele când ajung trebuie să și intre în pământ, după asamblare. Pentru asta, trebuie să ai stațiile pregătite să intre, să ai pereții aceia mulați care trebuie să fie efectuați și se lucrează acum la pregătirea stațiilor acolo unde trebuie să intre. Este o treabă în lucru”, spunea primarul Clujului, în urmă cu două săptămâni.

Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor la metrou a fost semnat în 25 mai 2023 cu Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S., Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei.

Comenteaza