Câte troleibuze mov vin la Cluj, în 2016 + Cine e favorit să livreze autobuze electrice

Câte troleibuze mov vin la Cluj, în 2016 + Cine e favorit să livreze autobuze electrice
Primarul Emil Boc a anunţat luni că la Cluj ar urma să ajungă anul acesta mai mult de jumătate dintre cele 20 de troleibuze contractate de la Astra Vagoane Călători Arad.

Primăria a bugetat pentru 2016 cumpărarea a zece troleibuze din contractul-cadru cu Astra Vagoane Călători Arad, care prevede în total achiziţionarea a 20 de astfel de mijloace de transport. Totuşi, până la finele acestui an ar urma să ajungă mai multe troleibuze, susţine primarul Emil Boc.

„Vor veni 14 troleibuze, urmând ca în 2017 să sosească celelalte, până la 20", a spus Boc, luni dimineaţă, la Realitatea FM.

Contractul-cadru semnat în octombrie 2015 prevede livrarea troleibuzelor între mai 2016 şi iunie 2017, dar primul troleibuz a sosit abia la începutul lunii iunie. „Circulă deja pe linia 25, experimental", a subliniat Boc.

În această vară, numărul troleibuzelor mov se va rotunji la cinci. „Astra ne-a transmis că la finalul lunii august vor sosi următoarele patru", a anunţat directorul Companiei de Transport Public (CTP), Liviu Neag.

Troleibuzele se achită la 60 de zile de la primire, aşa că planul este ca (măcar) ultimele patru din 2016 să fie achitate din bugetul municipiului pe 2017.

22

de milioane de lei a pregătit Primăria Cluj pentru achiziţia de troleibuze, în 2016. Cele 20 de troleibuze costă în total 42 de milioane de lei.

Troleibuzele aduse de la Arad au toate caracteristicile mijloacelor de transport moderne: capacitate mare de încărcare, consum redus de energie, sistem de numărare a călătorilor, podea joasă, camere de luat vederi interiore şi exterioare, computer de bord, facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, motoare cu fiabilitate ridicată în exploatare (aproape 1 milion km).

La Cluj, primul troleibuz a început să circule în 1959. În acest moment, parcul CTP cuprinde circa 100 de vehicule electrice cu captatoare, dintre care 80 sunt de generaţie nouă şi au o vechime cuprinsă între 3 şi 11 ani.

Astra Vagoane Călători este singurul producător de troleibuze din ţară. De curând, omul de afaceri Vasile Blidar, supranumit „regele vagoanelor", care controlează societatea, a anunţat că Astra va trece şi la construcţia de autobuze electrice, iar primul client ar putea fi tot municipiul Cluj-Napoca. „Am lansat două linii noi de producţie, una de autobuze electrice şi una de troleibuze. Recent m-am întors din Franţa, unde am semnat un acord cu un mare producător de componente, cu care vom colabora în producţia de troleibuze şi autobuze electrice", declara Blidar, la început de iulie, pentru presa arădeană. O comisie a primăriei analizează oferta făcută de Astra la licitaţia pentru cumpărarea celor zece autobuze ecologice pe fonduri elveţiene, iar verdictul ar urma să fie dat săptămâna aceasta. Patru companii s-au arătat interesate, dar în faza de evaluare a ajuns doar Astra Vagoane Călători Arad.

 

 

Comenteaza