Cele 50 de troleibuze noi resuscitează vechile linii din Cluj și extind altele existente

Cele 50 de troleibuze noi resuscitează vechile linii din Cluj și extind altele existente

Cluj-Napoca ar urma să aibă în curând nu numai troleibuze noi pe străzi, ci și linii noi de troleibuze care să lege mai multe cartiere ale orașului de fosta zonă industrială.

Șase linii de troleibuz vor avea capăt de linie pe Bd. Muncii la Parcul Industrial Tetarom II – Emerson, ceea ce ne amintește de vremurile de glorie ale Combinatului de Utilaj Greu, când majoritatea liniilor de transport în comun legau cartierele muncitorești de această platforma industrială.

Primăria a lansat recent o licitație pentru servicii de proiectare privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru extinderea și modernizarea rețelei de contact troleibuze din oraș. ”Analizând gradul de încărcare a troleibuzelor (54 de troleibuze per oră pe sens de mers în orele de vârf) și ținând cont de dotarea din 2019-2020 cu noi troleibuze a rezultat necesitatatea deschiderii de noi trasee și reconsiderarea celor existente. Noile trasee vor fi trasate prin studiul de fezabilitate” se arată în caietul de sarcini.

Astfel, se propune înființarea unor linii de troleibuz, respectiv vechile linii 10 (cartierul Gheorgheni, strada Unirii – Tetarom II) și 14 (cartierul Mănăștur, strada Primăverii – Tetarom II). Totodată, se dorește înlocuirea autobuzelor de pe liniile 23, 33, 34 și 48 cu troleibuze, fără modificarea traseelor.

Aceasta presupune însă extinderea rețelei de conectare a troleibuzelor pe unele porțiuni unde aceasta nu există în prezent, cum este str. Liviu Rebreanu, unde va fi realizată o linie cale dublă. De asemenea, se propune revitalizarea rețelei existente pe str. Fabricii.

În același proiect este cuprinsă și modificarea traseului actual al liniei 7 de troleibuze, care ar urma să circule doar până în Piața Mărăști față de Podul IRA, ca în prezent. Durata serviciilor de proiectare este de 5 luni, iar durata de execuție a lucrărilor este de maximum șase luni, ceea ce înseamnă că aceste modificări ar putea fi operaționale peste circa un an.

Rețeaua de troleibuze din Cluj-Napoca a fost realizată între anii 1959 și 2015 și are trasee de 139 km pentru șapte linii active. Principalele beneficii ale transportului urban cu troleibuze sunt economia de combustibil și reducerea poluării.

Flota Companiei de Transport Public va fi dotată cu 50 de troleibuze noi din Polonia. Firma Solaris Bus & Coach a câștigat licitația pentru contractul de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2,4 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu dotări moderne. Primele patru au ajuns la Cluj în septembrie, iar restul de 46 vor fi livrate în perioada următoare.

Comenteaza