Contestație la CNSC privind anularea licitației pentru al doilea tronson al centurii metropolitane. Când vine răspunsul

Contestație la CNSC privind anularea licitației pentru al doilea tronson al centurii metropolitane. Când vine răspunsul

Asocierea formată din firmele românești Con-A Operations (lider), Dimex-2000 Company, Concelex, împreună cu Hydrostroy AD (Bulgaria) și Automagistral-Pivden (Ucraina) a depus contestație la CNSC privind anularea licitației pentru cel de-al doilea tronson al centurii metropolitane din Cluj-Napoca. 

''S-a depus contestație la tronsonul 2 al centurii metropolitane. Dacă firma câștigă la CNSC, se poate scurta și se intră la lucru chiar în toamna aceasta, dacă nu se câștigă se reia licitația. Mai avem o lună de așteptat să vedem răspunsul CNSC-ului'', a declarat ediliul Emil Boc. 

O singură ofertă a fost depusă în cadrul procedurii de licitație- de asocierea formată din firmele românești Con-A Operations (lider), Dimex-2000 Company, Concelex, împreună cu Hydrostroy AD (Bulgaria) și Automagistral-Pivden (Ucraina) - dar a fost declarată neconformă de Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Potrivit prevederilor legale, orice oferta care vine la licitație trebuie să se încadreze în valoarea estimată. Deci, dacă lucrarea costă 10 lei, trebuie să te încadrezi în 10 lei. Valoarea maximală. Legea, în mod excepțional, da posibilitatea că valorea să poată fi depășită cu 15%. Se poate opera o asemenea ipoteza, doar dacă toți ofertanții au depășit valoarea cu maim 15%. În această situație trebuie verificat cu autoritatea contractantă dacă există disponibilitate financiară pentru a acoperi creșterea cu 15%. Acesta este cadrul legal. Primăria a contactat Ministerul Transportutilor și în urmă discuțiilor a existat acordul de a mări valoarea cu 15% și s-a făcut actualizarea indicatorilor tehnico-economici. În cazul de față, la deschiderea ofertei s-a observat că oferta depusă este cu 30% mai mare decât valoarea estimată. Firma a spus că a fost o eroare tehnică, că au făcut calcule greșite, și că în loc de 30% e 14,97%”, a punctat edilul Emil Boc.

Punctul de vedere al firmei a fost trimis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, care a refuzat ''eroarea'' acestora de calcul si s-a dispus anularea procedurii.

„Primăria nu a avut legal o altă soluție. Am analizat în detaliu și nu putem trece peste avizul Agenției Naționale de Achiziții Publice. De aceea am declarat neconformă această oferă. Putem continua negoecierile cu singurul ofertat, direct. Legea ne permite acest lucru. Dar, chiar dacă UE ne va aplica penalități, decizia noastră este de a rămâne în lege. E vorba de bani europeni. Și atunci am renunțat la această cale, care nu a mai fost niciodată aplicată în România”, a mai spus Emil Boc. 

Potrivit procedurii legale, Asocierea CON-A Operations, Dimex 2000, Concelex, Hydrostroy și Automagistral Pivden poate depune contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor în termen de 10 zile calendaristice de la comunicarea rezultatului procedurii (până în 9 mai 2024). Dacă nu se depune contestație sau contestația este respinsă, se reia imediat procedura de licitație. În cazul în care Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor dă câștig de cauză Asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Concelex, Hydrostroy și Automagistral Pivden, atunci se poate trece la încheierea contractului și la demararea lucrărilor.

La prima licitație, pornită în februarie 2023, n-a participat nimeni și a fost anulată în mai 2023.

Amintim, consilierii locali din municipiul Cluj-Napoca au aprobat, în 5 aprilie 2024, actualizarea costurilor pentru realizarea centurii metropolitane din Cluj-Napoca. Așadar, valoarea investiției crește de la 1.6 la 1.7 miliarde euro.

În luna mai 2024 ar urma să înceapă lucrările la tronsonul, cu devierea utilităților, conform edilului Emil Boc.  SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii. Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare. Au fost 6 ofertanți la această licitație.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

Comenteaza